Reaktif ceza sıkıntısı

Tabiki yükün karakteristigine bağlı ancak Üç fazlı sistemde fazın birinden akım çekilmedigi zaman otomatik kompanzasyon sistemi varsa reaktif ve kapasitif in nasıl yükseldiğini görürsünüz


Sallıyorsun ama desteksiz sallıyorsun Kademe ayarı düzgün yapılmış bir sistemde fazlardan birinden akım çekilmese bile yine cezaya sokmaz röle
 
Yani motorların hepsi aynı anda devreye girse bile kondansatör seçimi düzgün yapılmış ise kapasitif cezaya girme olasılığı yok diyorsunuz doğrumudur
 
Tamam o zaman tekrar takip edip inceleyeceğim yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
Bir ihtimal de şu olabilir.Birkaç motorun kondansatör bağlantısı tek noktadan yapılmışsa ve motorlardan bazıları çalıştırılmıyor ise bağlanan kondansatör fazla kalacağından dolayı kapasitif fazla çıkabilir.Şöyle örnekleyeyim 10 tane motora uygun kondansatör seçildi 30 kvar olsun mesela fakat bir süre sonra motorların bir kısmı mesela 5 tanesi çalıştırılmadı.Sizin ihtiyacınız 5 motor için 15 kvar ise sisteme 30 kvar basacağınızdan kapasitif yüksek çıkacaktır.
 
Motorlara bağladığım kondansatörleri başındaki kombi ara sayaçlardan değerlerini takip ederek endüktif ve kapasitif cezadan tek tek çıkardım ,sadece bir motor hariç bundan dolayı endüktif ceza geliyor fakat kapasif artışın sebebini bulamadım.
Motordaki güç katsayısı yüke göre değişir. Motorunuzun boştaki, az yükteki yada tam yükteki endüktif reaktif tüketimleri farklıdır. Asenkron motorun kapasitif akım çekme ihtimali yok, bağladığınız kondansatörün değerinden kaynaklı. Yada sisteminizde başka kapasitif tüketiciler var.

Saygılar....
 
Bu arada bizim sayaç og tarafında yaşar saniz gorursunuz
 
Sabitinizin kapasitesi büyük seçilmişse,AG den ne kadar doğru kompanzasyon yapsanız yine sorun çıkabilir.
 
Son düzenleme:
Tabiki yükün karakteristigine bağlı ancak Üç fazlı sistemde fazın birinden akım çekilmedigi zaman otomatik kompanzasyon sistemi varsa reaktif ve kapasitif in nasıl yükseldiğini görürsünüz
Bizzat yaşamış biri olarak soyluyorumuyuya


soru sahibi arkadaş, 9 adet kuyuya munferıt kondansatör bagladıgını söyluyor. Siz otomatık sıstemde yasadıgınızdan bahsedıyorsunuz. Soruyu
okumadan nasıl cevaplarsınız, ne faydası olur.
 
Bir ihtimal de şu olabilir.Birkaç motorun kondansatör bağlantısı tek noktadan yapılmışsa ve motorlardan bazıları çalıştırılmıyor ise bağlanan kondansatör fazla kalacağından dolayı kapasitif fazla çıkabilir.Şöyle örnekleyeyim 10 tane motora uygun kondansatör seçildi 30 kvar olsun mesela fakat bir süre sonra motorların bir kısmı mesela 5 tanesi çalıştırılmadı.Sizin ihtiyacınız 5 motor için 15 kvar ise sisteme 30 kvar basacağınızdan kapasitif yüksek çıkacaktır.
Kondansatörleri kontrol ettim hepsi motor çalıştığı anda kontaktör yardımıyla devreye giriyor
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,595
Kullanıcılar
452,660
Son üye
sari59

Yeni konular

Geri
Üst