arkadaşım tedaşın iş güvenliği yönergesinin 57. maddesinin g-ğ-h fırkalarında belirtilen ibare size açtınız davada karşınıza çıkar.ibareler diyorki:
g- çalışma yerinde gerilim yokluğunun kontrolü iletkenlerin herbiri üzerinde diyot lambalı gerilim kontrol ıskantası,hat tüfeği v.b. özel aletler yardımı ile yapılacaktır.
ğ- Gerilim yokluğu tespit edilince topraklama ve kısa devre etme işlemleri,çalışma yerinin mümkün olduğu kadar yakınında ve çalışma yerini besleyebilecek bütün kollar üzerinde yapılacaktır.Anlatılan işlem enerji kaynaklarından ayrılmış olan hat parçaları üzerinde de yapılacaktır.Çünkü bu parçalar atmosferik aşırı gerilimler veya endüksiyon tesirinde kalmış olabilir.
h- Topraklama ayırıcılarının kapatılmış olması halinde dahi bu işlem çalışma mahalinde aynen uygulanacaktır.
arkadaşım bu işler yönergelere bakar şu kişiler böyle yaptığı için veya bu kişi bize göstermemişti diye bişe olamaz.
TEDAŞ geçen yıl tazminat dolayısı ile 56 trilyon kaybetti.Siz yine davanızı açın bizler duygusal insanlarız yarım elma gönül alma hesabı olabilir.
Yetkisi ve yetki belgesi olan kimse,yaptığı hatadan,kendisi sorumludur.Olay,iş kazası olma-
sı nedeniyle,bilirkişi tarafından zaten soruşturulacağından,soruşturma sonucunu beklemek
en doğrusudur.
En basit haliyle monoblok trafo köşkü 1giriş hücresi,1çıkış hücresi,1 trafo koruma hücresinden oluşur. Şemada bir çıkış hücresi başka bir trafo köşkünün giriş hücresine bağlıdır ve ingilizce ring(halka) şeklinde birbirlerine bağlı olup bir RMU(Ring main Unit) merkezinde toplanırlar.
Gelelim kazaya; öncelikle arkadaşa geçmiş olsun genelde bu tür kazalar %90 ölümle sonuçlanır arkadaşınızın daha yiyecek ekmeği içecek suyu varmış. Olayın hukuki boyutunu incelersek. 1-Yüksek gerilim işletme sorumlusu mühendis olmadan manevra yapılmaz bu arkadaş nerdeydi? haber verilmedi mi? 2-Y.G.İ.S mühendise haber verilmeden manevraya kalkışıldıysa bu suçtur. Heleki manevraya kalkışan kişi Y.G.İ.S mühendisin daha önce tespit etmiş olduğu(belirlemesi gerekir) manevra ve müdahale yapacak ekipten bir kişi değilse yetkisi yoksa hepten katliam. 3-Her modüler hücrede kapasitif gerilim göstergesi lambalar bulunur (üç faz için)
Kaza varsa kusur(taksir) vardır ceza kaçınılmazdır (istisnai durumlar hariç).
bu durumda yetki belgesi varsa kişi sorumludur.Kabin enerjisi sıfırlanmış bir anlamda tüm çıkışlar kontrol edilmeliydi hani kabin sıfırlanmazsa arıza ve bakım taseron oldugunda şirket müh dava acılabilir ama o da sonuc vermez..
Bütün yorumların kabul edilir yanları var ve herkese teşekkür ederim.Ancak sorumun asıl cevabını tam olarak alamadım.Rink hattının iki kabinde açık olması ve arasında direk tipi trafoların bulunmaması gerektiğini düşünüyorum.Benim sorum rink hattının arasına trafo konulabilirmi mevzuatta?Arada trafo olduğu için çalıştığımız kabine tersen enerji geliyordu.
Projeler,ihtiyaçlara göre hazırlanır.Böyle bir ihtiyaca göre proje çizilmiş,tasdik edilmiş,uygu-
lanmış ise,bize kalan,tesisin işletilmesidir.Ring çalışan şebekelerde " enerji tersten geliyor-
du " tabiri kullanılmaz.Manevra yapan kimse,işletmesini gözü kapalı bilmeli ve tüm emniyet
tedbirlerini,eksiksiz olarak yerine getirerek çalışmalıdır.Sizin / benim / bizim görüşümüzden
ziyade,proje ve kurallara uygunluk önemlidir.
Ring hatları üstünde işletme uygunluguna göre olabilir diye biliyorum.Ring hatlarında genelde özel işletmeler olmaz sıkıntı yaratır ve ring hattını actırıcı cezalar uygulanabilir fakat işletme kendi trafolarnı koyabilir.
yetki belgesi herşey değildir önemli olan yapacağın işi bilmektir hani derler ya arabayı ehliyet kullanmaz diye işte buradada yetki belgesi değildir işi yapan gereklidir ama. o.g ve y.g. de birinci kural emniyeti sağlamaktır iş bir şekilde yapılır tedbir hayatidir sistemi anlamadıysan dokunmayacaksın hayati karşılıkları olur.
birde bu işi heni bir pazar olarak gören ben bunuda yaparım diyen elektrikçi ama a.g. ci arkadaşlar var oda Elektrik buda diyorlar bunuda yaparım diyerek teorik eğitimle bu belge alınıyor ve işe başlıyorlar ve sonuçlar ortada beni yanlış anlamayın tecrübeli arkadaşlarda kaza yapar ama sebebi bilgisizlik değil başka sebeplerdir. ama işi bilmeyen insanlar herkesin hayatını tehlikeye sokar
bu kazaki hukuki sorumluluğa gelince bu kazada sorumlu insan oranın ekip şefi olan insandır
ekip şefleri aynı zamanda iş güvenlik görevlisi olarak görünür ve gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamazsa suçludur
İş Kazası geçiren arkadaş sanırım Tedaş ta Yüklenici firma elemanı.EKAT belgesi olan herkes manevra yapabilir. 15 günlük verilen EKAT eğitimi ile iş öğretilmez hele birde bu iş Elektrik işi ise hiç olmaz.Çalışma alanımız çok geniş.Şunu unutmamak gerek ehliyet aracı kulanmıyo aracı biz kullanıyoz.