Rulmanın Isınması Sorunu

KAYSERİ

Profesyonel Üye
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
2,948
Puanları
515
Yaş
33
Konum
Kayseri
Eski bir kalıpçı frezeyi revize ediyoruz. iş mili kovanının aşırı ısınması ve eskimiş olması sebebiyle konik rulmanlarını değiştirdik. Üstteki rulmanda sıkıntı yok üst kısım hiç ısınmıyor ama çalıştırdığımızda maksimum 5 dk içinde alt rulmanın olduğu kısım 50-60 derecelere çıkıyor. Söküp yeniden taktık. kayış kasnak gerginliklerini kontrol ettik. Emniyet somunlarının sıkılık ayarını değiştirdik yine aynı değişen bir şey yok. Yağlama içinde linteki gresi kullandık.

http://www.inploid.com/embedded/images/8eaa7859-3fc0-412d-809e-ff50a5a9a66c.jpg

ısınan rulman kodu 32010 Masura Rulman. İş mili devri maksimum 3000d/dk. Başka bir rulman alıp denedik olmadı. Önce gres sürmedik ısındı. Emniyet somunlarını en gevşek halde sıktık yine ısındı.

Olabilecek tüm ihtimalleri denedik ama sonuca ulaşamıyoruz. Bu konuda bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi acaba



 
hocam sistemi tam anlamadım ama başka noktalara odaklanmanızı tavsiye ederim.
tecrübe ettiğim bi arızayı anlatayım ;

Siemens servo motor vardı bi makinada aşırı ısınıyordu.su ile soğutalım dedik olmadı.motoru değiştirdik olmadı.resolver ve güç kablolarını değiştirdik olmadı.

motorun miline özel bir redüktör takılıydı.pyrometre ile sıcaklık ölçelim dedik.bi baktık redüktör sürekli 10 derece kadar daha sıcak motordan.yani rediktör ısındığı için motoru ısıtıyormuş.redüktörü değiştirince her şey düzelmişti.
 
rulman takmada usülüne uygun taktığınızdan emin iseniz ve üzerinden çıkan rulmanda önceden sıkıntı yok ise yani orjinal rulman ise sıkıntı çıkmaz.Küçük bir ayrıntıda biliyrsunuz belki rulman üzerinde yuvarlak işaretler çakışmış olmalı yerine takarken
 
Sistem, hız kontrollu ise,ondan kaynaklan-
mış olabilir.Normal şartlarda,böyke sistem-
lerde, seramik rulman kullanılması tavsye
ediliyor.
 
hocam sistemi tam anlamadım ama başka noktalara odaklanmanızı tavsiye ederim.
tecrübe ettiğim bi arızayı anlatayım ;

Siemens servo motor vardı bi makinada aşırı ısınıyordu.su ile soğutalım dedik olmadı.motoru değiştirdik olmadı.resolver ve güç kablolarını değiştirdik olmadı.

motorun miline özel bir redüktör takılıydı.pyrometre ile sıcaklık ölçelim dedik.bi baktık redüktör sürekli 10 derece kadar daha sıcak motordan.yani rediktör ısındığı için motoru ısıtıyormuş.redüktörü değiştirince her şey düzelmişti.

gXWGL5.jpg


9Gd7p5.jpg
 
rulman takmada usülüne uygun taktığınızdan emin iseniz ve üzerinden çıkan rulmanda önceden sıkıntı yok ise yani orjinal rulman ise sıkıntı çıkmaz.Küçük bir ayrıntıda biliyrsunuz belki rulman üzerinde yuvarlak işaretler çakışmış olmalı yerine takarken

Üzerinden söktüğümüz rulmanların birebir aynısını aldık. Üzerindekiler %90 ihtimmalle orjinal rulmannları.

O bahsettiğiniz işaretler çakışmış olmasa 2 rulman birden ısınmaz mı ? Tekinin ısınması garip geliyor.
 
Özel imalat.Adı rulman!Sorun yok.
 
Görebildiğim kadarıyla rulman tam yerine oturmamış pislenmiş olmalı birde ısınan tarafın yük dengesi ötekine göre farklımı bunlar benim görüşüm.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,901
Mesajlar
931,145
Kullanıcılar
452,786
Son üye
mtnozkan35

Yeni konular

Geri
Üst