Rulman ve amartisörleri değiştirmeme rağmen kazan sesi

mehmet2011

Üye
Katılım
6 Ara 2011
Mesajlar
30
Puanları
1
Yaş
39
ORS plastik kapak rulmanları usulüne göre çakıyorum. Amortisörleri yeniliyorum. Buna rağmen bazı çamaşır makinelerinde gene sesli çalışıyor. Aklıma gelen olumsuzluklardan birisi: Mil ile rulmanın iç yüzüğü arasında boşluk mu var? (Bu hususu nasıl giderebilirim?) veya başka sebep olabilecek hususlar varsa deneyimli olan ustalardan paylaşım yaparlarsa sevinirim. Teşekkürler...
 
Mil ile rulmanın iç yüzüğü arasında boşluk mu var? (Bu hususu nasıl giderebilirim?)
Bu durum çok ama çok nadir olur, Bilya tamamen dağılmış ise milde çizikler olur ve bu da zımpara yapılarak düzeltilir ise bahsettiğin boşluk meydana gelir.
Tambur balanslı dönüyor ise rulmanı zorlar.
Kasnak tam sıkılmamış ise sese sebep olur.
Öncelikle Rulmanları ve keçeyi montajlarken fazla zorlamadan çakmak lazım. Mutlaka gres kullan.
Üç ayağın ve kazanın tortu,pas,kir vs olmamasına özen göster. Rulmanlar ve keçe yuvasına tam oturmalı.
Üç ayak üzerindeki yüzük aşınmış ise boşluk yapar.

 
mile giren rulmanda boşluk varsa dediğiniz sorun olur. tornada rulmanın girdiği kısımlara tırtıl çekilmesi gerekir.
 
O kadar makineye rulman çaktım ve baya çekiçle... Hiç sorun yaşamadım. Burada kendimi övmüyorum. Bazı kurallar var. Bunlara uyarsanız sorun olmaz.
Ustalarımın da dediği gibi rulman mile tam oturmuyorsa ve aşınma varsa ses yapar. Ben genelde milde böyle bir sorun varsa, ucu sivri bir demirle ufak girintiler yapıyorum. Bu sayede rulman iyi tutunuyor.
Eğer bilezikte sorun varsa zaten tornacı...
Kauçuklu gress çok önemli. Rulman çakarken bilye kaplaması olan yerlere darbelerin gelmemesi için aşırı özen gösteriyorum.
Keçe yine yağlanıyor ayrıca kazana sıfır olmasına dikkat ediyorum. İşlem bitince bilyelere elimi sokarak çeviriyor ve sürtme varmı kontrol ediyorum.
Her şey bittiğinde kazanı elimle tutarak boşluk var mı? bunu kontrol ediyorum.
Ayrıca rulman çakarken gördüğüm bir hata var. Yukarıdan çakıyorlar ve kazan ağız kısmından eğiliyor. Bu da kazan açıklığına yol açar.
Kaynak yaparken, üstten kestiysem aralara kağıt koyarak, mesafesi kısalan kazanın eski boyutuna gelmesini sağlıyorum. Kağıt koymazsam yine dediğim gibi kazan sürtmesi olabilir.
Ortadan kesilenlerde buna gerek yok.
Rulmanları alırken de kontrol ederek alıyorum çünkü nadir de olsa arızalı (Nakliyede yere düşmüş) rulman denk geldiği oluyor.
Baya hırpal
 
Kazan miline ucu sivri bir demirle girintiler açıldığında rulman iç yüzüğüne girerken zorlanıp zorlanmayacağını nasıl kestiriyorsunuz? Zorlanırsa nasıl bir işlem yapıyorsunuz?
 
Kazan miline ucu sivri bir demirle girintiler açıldığında rulman iç yüzüğüne girerken zorlanıp zorlanmayacağını nasıl kestiriyorsunuz? Zorlanırsa nasıl bir işlem yapıyorsunuz?
Göz kararı. Yapa yapa öğreniyor insan. Çok fazla açmıyoruz. 3-5 tane yeterli geliyor. Zaten rulman çakılırken bu çıkıntılar titanyum olmadığı için biraz yontuluyor.
 
Göz kararı. Yapa yapa öğreniyor insan. Çok fazla açmıyoruz. 3-5 tane yeterli geliyor. Zaten rulman çakılırken bu çıkıntılar titanyum olmadığı için biraz yontuluyor.
Bende göz kararı yapıyorum. Kazanı rulman içine yerleştirirken fazla sert olursa noktaları biraz eğeliyorum. Peki biraz zorlarsa kazanı rulmana oturtma işini nasıl yapıyorsunuz?
 
Motor kollektör yüzeyi pürüzlü olursa yüksek devirde sıkma modunda sarsar mı?
Kendi soruma kendim cevap yazıyorum. Elimde aynı marka başka bir motor ile değiştirdim. Kazanın yalpalaması, sarsıntısı geçti.
 
Motordaki rulmanları, kollektör yüzeyini bakmak gerekecek...
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…