sürücü harmonik problemi

poWWer

Üye
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
39
Enerji tasarrufu yapmak için çamaşır makinası motorunu(11kW) inverterle sürüyorum. Motor 20 sn de bir yön değiştirerek çalışıyor ve kalkış akımları yüksek. İnverter girişine enerji analizörü bağladım(pm710). İnverter olmadan önce motor üçgen direk yol alıyordu oraya da bir analizör ekledim. Çıkan aktif enerji sonuçlarını karşılaştırdım ve %20 oranında bi tasarrufu var.

Takıldığım konu analizörde notr akımı 20 A olarak goruyorum faz akımları 8-9 amper olmasına rağmen. thd akım için %50 lerde buda harmoniklerin varlığını gosteriyor ancak değerler mantıklı gelmedi. Neen ileri gelmiş olabilir??

tesekkurler...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Enerji Analizörü 3.harmonik ve katlarını (3,9,27 ...) kaç amper okuyor. ? Motor 3. fazlımı tek faz mı ?
 
motor 3 fazlı

harmonikleri teker teker goremiyorum malesef...
 
Yanlış bilmiyorsam PM710 serisi sadece 15. harmoniğe kadar ölçüm yapıp TRMS değeri hesaplıyor. Sisteme inverter eklediğiniz zaman harmoniklerin artması doğal ancak daha gelişmiş bir enerji analizörü ile de ölçmenizi tavsiye ederim. 3 faz olduğundan 3. harmonik ve katları birbilerini elimine edecektir dolayısıyla nötr'de 20A olması biraz garip. Inverter olmadan nötr akımlarınız ne kadar?
 
invertersiz sisteme koydugum pm710 da notr akımı 4-5 A civarında. Pm710 menusunde teker teker harmonikleri goremiyoruz diye biliyorum.
 
gecen gun katıldıgım konferansta harmonık akımlarının notrden akabılecegını soledıler.bu durumda ınverterlı durumda harmonıklerın hem %50 cıkması harmonık varlıgını kanıtlıyor kı bu durumda notr den fazla akım akması normal.(konferansa gore)
 
kullanmakta olduğunuz sürücünün markası ve modeli nedir ayrıca sürücü çıkışı motor kablosu blendajlımı ve harici emc filitresi, şok bobini kullanıyormusunuz. bunlara dikkat ederseniz motor harmonikleri sürücüye sürücüde şebekeye göndermeyecektir bazı sürücülerin içerisindeki emc filitrleri çok etkili olmuyor.
 
surucu abb nin acs550 si. motor kablosunu blendajlı kullanmadık sok bobini de yoktu...
 
Bu tipik bir sorun. 3. harmonikler arasında faz açısı farkı olmadığı için yıldız noktasında birbirini elimine edemiyor ve nötr den 2-3 kat fazla akım akıyor. Ve nötr kabloları aşırı ısınıyor. Bu yüzden artık nötr kabloların kesidi artık klasik nötr kesidine göre 2 kat büyük seçiliyor. Böylece bu sorun çzöülüyor.

Ama burdaki sürücü klasik 6 pulse sürücü ise 3. harmonik üretmemesi lazım. 5. ve 7. harmonikler üst seviyede olur bu tip sürücülerde. Bunu araştırmak lazım.
 
İverter çıkışında sinüsoidal değil, harmonikli - bozuk bir dalga şekli olan gerilim vardır. Bu
harmonikli gerilim, uzun tellerde büyük gerilim düşümü yapar, tel kesidinin
tamamının kullanılamamasına neden olur. Bunun sonucunda iletkenler ısınır -
kayıp artar. Bu durumda iletkenler uzun ise hem motora giden gerilim küçülür ve
hemde kayıp artar, dolayısı ile de sistem verimi azalmış olur.


Diğer taraftan harmonikli gerilimdeki yüksek frekanslı harmonik bileşenler uçuşur (telden dıaşrı da
yayılır) ve bu uçuşma telefon kablolarına - internet kablolarına da buluşur ve
böylece iletişim kalitesinde düşme ve hatalara neden olur.



 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…