Motor devri = f*60/n 'dir. (Asenkron motorlar için. Kayma hesaba dahil edilmemiştir. Motoruna göre değişiklik gösterir.)
f: frekans, n: kutup sayısı
Motorun etiketine bak, 50 Hz için
devir sayısı 3000'e yakın bir sayı ise n=1,
devir sayısı 1500'e yakın bir sayı ise n=2,
devir sayısı 1000'e yakın bir sayı ise n=3,
devir sayısı 750'ye yakın bir sayı ise n=4 olarak alırsın.
Sürücünün çıkış frekansına bak ve formülde gerekli değerleri yerine koyarsan devir sayısını bulabilirsin. Tabii bu yazdıklarım hesap yöntemi. Genelde sürücü içinde senin adına bu işlem yapılır. Motor devrini doru tanıttıysan ekranda deviri görebilirsin
ANCAK,
Asenkron motorlarda kayma olayı vardır. Bu da yukarıda bulduğun değerin %1-1.5 cıvarında bir sayıdır. Eğer devir sana çok hassas olarak lazım değilse. Buradan oldukça doğruya yakın deviri bulabilirsin.
Gerçek devir sayısı önemli ise,
Motor miline ya takometre gibi bir sayıcı koyacaksın, ya da bazı sürücü üreticileri, motorun manyetik alanının hesaplanması ile doğru deviri verdiklerini iddia etmekteler. Bu tip bir sürücü kullanacaksın. (Doğru olup olmadığını test etmedim. O nedenle iddia etmektedirler diyorum.)
Elindeki sürücü için bu özelliğin olup olmadığını firmasını arayarak sorabilirsin.