Sürekli Sigortalarım Atıyor :)

KANUNI

Üye
Katılım
27 Ara 2008
Mesajlar
75
Puanları
1
Yaş
44
Merhabalar , bir makina var 2 motor mevcut 1'i tel bobini sarma yaparken diğeride sağ sol hareketlerle makaraya telin aralıklı olarak sarmasını sağlyor bu motor 1 kw lık bir motor.. işte problemde burda başlıyor bu motorun hareketini sınırlayıcı iki adet sensör var , birini görünce ters dönüyor diğer sensöre geldiğinde bu kez diğer yöne dönüyor ve bu döngüde devam ediyor...lakin biraz çalıştıktan sonra sürekli Sigorta atıyor.. kontaktörleri ölçtüm, ve değiştirdim, işin bir diğer ilginç yanı makina enerjisi busbar hattından geliyor burada oradan kombine trifaze panoya oradanda makinaya gelen bir hat mevcut, hem makina , hem pano , hemde busbar çıkış kutusundaki sigortaları attıorıyor. busbar hattındaki 32A'' di 50 ampere çıkardım bu kezde makina ve kombinedeki sigorta atıyor , ama bunu makina çaıştıktan sonra düzensiz aralıklarla yapıyor. benimde sigortalarım atmaya başladı :) fikri olan varmı ?
aklıma bir tek şu geliyor ki oda sensörler röleyi , röle kontaktörü kumanda ediyor acaba (röleleride değiştirdim ) sensör önüne engel gelmeden çıkış veriyorda bu nedenle çakışmayamı sebep oluyor diye düşünüyorum sizin fikriniz nedir ?
 
Merhabalar

Anlattığınız olay bir kısadevre görünüyor. Motorların bağlı olduğu sigortalarda atıyor mu yoksa sadece ana sigortalar mı atıyor. Bilgilendirirmisin.

iyi çalışmalar
 
evet attırıyor , ama aklıma şuda geliyor birtane invertör var atv11 ve topraklaması yok sanırım sorun topraklama ile ilgili...
kısa devre olsa görünüm olarak kendisini ele veren bir iz bırakır , kontaktör sorunu olsa yapışır yada kontaklar kararır, ilginç :)
 
Merhabalar

Sürücü topraklaması olmaması sigortaları attırmaz. Ama motor gövdesinde kaçak oluşur. Birde panoda topraklama varsa sürücü üzerinde de etkili olur. Motor ölçmeni tavsiye ederim. Motor uçları ile gövde arasında kısa devre var mı?

iyi çalışmalar
 
eğer bu aşamada motor uçları ile gövde arasında kısa devre olsa start verdiğim anda Sigorta atması gerekmezmi, yada benmi yanlış düşünüyorum , gecikmeli bir şekilde bazen 2 saat bazen 1 saat kafasına göre :) bu arada değerli paylaşımın içinde teşekkür ediyorum sorun devam edene kadar yazmaya devam edecek sorunu çözdüğümdede paylaşıma sunacağım. çok sağolasın
 
Merhabalar

Eğer gövde de topraklama bağlı değil ise kaçak yapan faz motor üzerinde kalır. Bir şekilde de çalışma esnasında nötr - faz çakısması olabilir diye düşünüyorum.

iyi çalışmalar
 
Bence sağ sol yapan motordan kaynaklanabilir. Bu motor nekadar sıklıkla yön değiştiriyor ve bu motorun kuntrolü hız kontrollemi yoksa kontaktörlemi yapılıyor. Motorların sargılarında gerilim şarj olunur ve ters yöde hareket verilmeden önce motor bobinleri deşarj olması gerekir aksi halde arabayla ileri yönde giderken geri vitese takmak gibi motor aşırı yüklenir, bu durumlarda termik röle görevini göremez.
Motor plakasında çalışa ortamı için görev tipi yazar, motorun görev tipi uygunmu?

Görev Süresi Oranı (Duty Time Ratio):
Görev süresi oranına göre asenkron motorlar farklı çerçeve
büyüklüklerinde olabilirler. Standart görev süresi oranı
tanımları aşağıda verilmiştir:
• S1: Sürekli çalışma görevleri için.
• S2: Kısa sürevli görevler için.
• S3: Makul yolverme süresi ve kesikli çalışma için.
• S4: Uzun yolverme süreleri ve kesikli çalışma için.
• S6: Periyodik işlerde sürekli işletim için. Birbirine eş değer
aralıklı uzun süreçli görevler için.
• S7: S6 özelliklerine ilave olarak elektriksel frenleme işlerinin
olduğu görevler için.
• S8: Yük momenti ve hızın değişiklik gösterdiği sürekli
periyodik işler için.
• S9: Yük momenti ve hızın değişiklik gösterdiği periyodik
olmayan işler için

Eğer bu motorun kontrolu hız kontrolle yapılmıyorsa hız kontrolle yapmak bir çözüm olabilir.
Motor tipini doğru seçmek bir çözüm olabilir.
Sağ sol hareketleri arasına bir zaman gecikmesi yapmak çözüm olabilir.
 
motor kontaktörle enerjileniyor, bu motorda sürücü kullanılmıyor. motor üzerinde stadart görev süresini kontrol etmedim ona şimdi bakacağım. bu arada sağ sol çalışma sıklığı ortalama 6-7 saniyede bir sürekli yön değiştiriyor. sağ sol geçişlerde zaman gecikmesini nasıl yapabilirim ? teşekkür ederim
 
Sisteminizin nasıl çalıştığını tam olarak bilmiyorum ancak kenar kontrol sistemlerinde böyle sorunlar çıkıyor benimde başıma gelmişti. Acemilik zamanlarımda yapmıştım, daha sonra kenar kontrole gerek kalmayınca sistemi iptal etmiştik.
Kontaktörlerin tetiklenme uçlarına (A1) gecikme zaman röleleri takarak 6-7 sn süresini uzata bilirsiniz yada 6-7 sn yi belirleyen bir sistem varsa onun süresini uzatabilrsiniz.
Benim mesleğim kontrol kısmı, Elektrik motorlarında bilgili olan elektrikçiler daha iyi bilirler motorların çok sık dur-kalk yapmaları istenmez böyle sorunlar çıkar.
 
Merhabalar, Motor Kodu S1 sürekli çalışmalar için sorun yok , Bir diğer husus 6-7 saniye sürmesi bir zamanlayıcı ile değil. motorun ucuna bağlanmış sonsuz dişli mevcut , sınırlayıcı olarak mesal bağlı motor çalışınca sonsuz dişli hareket eiyor aynı zamanda üzerindeki metalde sınırlayıcı sensöre doğru gidiyor metal i algılayan sensör bu kez ters tarafa dönmesini sağlıyor,sistem bu döngüde çalışıyor röle bobin uçlarına zıt emk yı önleyecek diyot koysam faydası olurmu acaba
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst