Samsung Rt58k7140 sl teşhir buzdolabı aldım. Kompresörün durduğunu bir kere gördüm. Aldığım kişi sallama bir cevapla o çalışır durur dedi. Servis 10 yıl garantili kompresör bozulmaz çalışsın dedi. 10 yıl garantisi var mı dedim; fatura varsa olur yoksa olmaz dedi. Fatura yok. Teşhir ürünü alıp satan dışardan birinden aldım.
---Benim düşüncem uzun süre çalışmadan kaldığı için gazı özelliğini kaybetmiş ve kompresör devamlı çalışıyor.
--- Bu tür buzdolapları en azından gece kompresör yarım saat durmalı değil mi?
Başka ne olabilir. Servis yada bir tamirci çağırdığımda neye baksalar çözeriz.
Bu gidişle kısa sürede kompresör yanacak
sanırım termostat veya motor rölesi arızası
1/termostat -istenilen ısıya gelene kadar motor çalışır istenilen ısıya ulaşıldığında motor durur fakat termostat bozuk olduğunda ısı yanlış ölçülür veya ölçülmez ve bunun sonucunda motor sürekli çalışır
2/motor rölesi - kontakların yapışık olma durumunda kontaklar açılamaz ve motor sürekli çalışır.
benim düşündüğüm arızalar bu şekilde, değerli ustalarım üstatlarım benden daha iyi bilirler umarım sorununuz kısa zamanda çözülür iyi forumlar.
Dolap ayarladığınız dereceden daha fazla soğutuyor ise kontak yada termostatta daha az soğutuyor ise gazında bir problem var demektir. Ancak servisteki arkadaş yeni buzdolapları kapalı devre gaz eksiltmez dedi. Bu durumda da gaz boşalmış demektir.
Dolap ayarladığınız dereceden daha fazla soğutuyor ise kontak yada termostatta daha az soğutuyor ise gazında bir problem var demektir. Ancak servisteki arkadaş yeni buzdolapları kapalı devre gaz eksiltmez dedi. Bu durumda da gaz boşalmış demektir.
Dolabın fişini çekip ne kadar soğuk tutuyor onada bakın. Eski bir derin dondurucum var (25 senelik) Kurbanda birkaç haftalığına kullanıyorum. 2 saatte sadece 20 dakika da olsa kapanıyor. En son olarak kompresörde bir sıkıntı var demektir.
Kapı contaları, termostat, sensörler kronik arıza yapan parçalar. Dolap ayarlanan sıcaklığa geldiği halde kompresör sürekli çalışıyor ise teknik olmayan normal bir insanın yapabileceği tek şey kapı contalarını kontrol etmekten öteye gitmez. Dolaba sıcak hava girişi oluyor mu ? Bundan ötesi servisin işi.
Servisin müdahale edip çözemediği bu tür arızalarda direk fabrikayı müşteri hizmetlerini arayın çünkü müşteri hizmetlerine düşen arıza talepleri takip ediliyor çözülemediği taktirde firma ürünü fabrikaya alıp inceliyor siemenste durum nasıl işler bilmiyorum ama arçelik/bekoda durum bu.
Sadece servisi muhattap alırsanız çözüm bulamayabilirsiniz.
Teşhir değilmiş, servis geldi bunda bir sürü tamirat yapılmış geçmiş olsun dedi. Adam bize teşhir diye ikinci el bozuk buzdolabını satmış. Bir çok esnaf, işçi, memur ….. insan görünümündeler ancak insan değiller. Tüketici hakem heyetine gideceğim