santrifüj çalışmıyor

Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
186
Puanları
1
ustalarım mrb..bir evin santrifüjü sigortaya bağlı..sigortayı açtıgımda çalışmamıştı...fakat sigortayı kapattıktan sonra santrifüjün pervanesini kontrol kalemiyle çevirdim ve sonra sigortayı açtıgımda çalışmaya başladı..bir ay bu şekilde çalıştı..tekrar aynı arızayı verdi...pervaneyi yağlamamız mı gerekiyo yoksa motora ilk hareketi veren kapasitör mü arızalı?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Yardımcı sargıyı devreye alan merkez kaç kuvvetiyle çalışan swiç durduğu anda tekrar yardımcı sargıyı devreye almıyor olabilir diye düşünüyorum ; sizin mili küçük hareketlendirmeniz swiçin devreyi kapatmasını sağlıyor olabilir ; ama tamda emin değilim ; bu işin üstadları cevap verse daha iyi olur.......
Bir Fazlı Asenkron Motor | ELEKTRİK REHBERİNİZ
 
öksüzçocuğun vermiş olduğu linki incele. ek olarak mekanik sebepleri incele, rulman vs
 
ustalarım mrb..bir evin santrifüjü sigortaya bağlı..sigortayı açtıgımda çalışmamıştı...fakat sigortayı kapattıktan sonra santrifüjün pervanesini kontrol kalemiyle çevirdim ve sonra sigortayı açtıgımda çalışmaya başladı..bir ay bu şekilde çalıştı..tekrar aynı arızayı verdi...pervaneyi yağlamamız mı gerekiyo yoksa motora ilk hareketi veren kapasitör mü arızalı?

Kaç beygirlik pompanız?
 
kondansatör patlamış arkadaşım aynı değerlerde kondansatör al bağla çalışır
 
Evde kullandıgına, pervaneyı az çevirdiğinde çalışdıgına göre, monofaze elektropompa (santrifüj pompa)..

Şimdi tekrar okudum o kısma dikkat etmemişim teşekkürler.

Bir hafta önce arkadaşınki ile aynı arıza başıma geldi. Çalıştırırken elektriği verip sonra kontrol kalemi ile pervaneyi çevirdiğini düşünmüyorum, zaten o şekilde olsa ileriki zamanlarda motor hiçbir zaman çalışmazdı. her seferinde ilk hareketi elle vermek gerekirdi. Kısacası kondansatör arızası olduğunu düşünmüyorum. Bu tip motorları bağlarken genelde NYM kabloyu sabitlemeden büküp bağlantı klemensindeki civataya sıkıştırıyorlar kablo zamanla eğilip bükülüp klemensden kurtuluyor, kırılıyor veya gevşiyor. Bağlantı klemensini açıp bakarsa arızayı kolayca bulacaktır.

TTR kabloyla bağlamışlarsa ve pabuç sıkmamışlarsa klemensden daha çabuk kurtulur kablo.

Bunun dışında kabloyu kontrol edecekse ve multimetresi yoksa sadece kontrol kalemi ve pense varsa motora elektrik verip fazın geldiğini görmesi lazım nötr hattını kontrol etmek içinde sigorta çıkışından faz ve nötrün yerini değişip bu sefer diğer kabloda fazı görmesi lazım.

Saygılar...
 
meraba ustalarım ...arıza kapasitör arızası değil dediğiniz gibi..sigorta kapalıyken pervaneyi biraz ceviriyorum sonra sigortayı açtıgımda çalışıyor...sayın alpernbugra o tekniği buraya siz yazmadan önce denedim..nötr hattında problem yok..klemens vardı söktüm kabloyu söktüm yeniden soydum bağladım...
 
Pervanede oksitlenme tarzı bişey olabilir mi? Yani dönmesini engelleyen bir durum var diye tahmin ediyorum...
 
Son düzenleme:
meraba ustalarım ...arıza kapasitör arızası değil dediğiniz gibi..sigorta kapalıyken pervaneyi biraz ceviriyorum sonra sigortayı açtıgımda çalışıyor...sayın alpernbugra o tekniği buraya siz yazmadan önce denedim..nötr hattında problem yok..klemens vardı söktüm kabloyu söktüm yeniden soydum bağladım...
monofaze motorlarda, yardımcı sargı ve buna baglı kondasatörü , motor hızlandıgında devreden cıkran, 1santrifüj anahtar1 tabır edılen duzenek vardır. Yeri,
arka kapakda, motor miline baglıdır, herhangi bir nedenle pas, nem vs varsa, kontakları kapatmıyordur, siz elle bitraz cevırtınce kantaklar karsılıyor ve/veya gecırtıyordur, Arka kapağı söküp, kontrol edın. Yardımcı sargı veya kondatör olsa bir iki tur cevırıp enerjı vermekle çalısmaz..
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,702
Mesajlar
929,086
Kullanıcılar
452,404
Son üye
kartal_157925

Yeni konular

Geri
Üst