Seksiyoner Sigorta Buşonu Değiştirme Nasıl Oluyor

ahmetarda

Üye
Katılım
18 Haz 2009
Mesajlar
2
Puanları
1
arkadaşlar merhaba sizlerden öğrenmek istediğim trafoda bir hat başı var birde hat sonu var şimdi ben hat sonundaki seksiyoner Sigorta buşonunu değiştirmek istiyorum.
1-hat başından elektiriği kestim geldim hat sonuna şimdi burda ayrıcı açmadan topraklama yapılmalı mı ayırıcı açarak mı toprkalama yapılmalı topraklamanın amacı nedir.her sigorta buşonu değiştirirken topraklama yapılmalı mı
cevaplarınızı bekliyorum saygılarımla
 
Kural olarak,ayırıcı açılıp,topraklandıktan sonra sigortayı değiştirmeniz gerekir.Ayırıcıyı aç-
madan,topraklama zaten kapanamaz.Aynı işlem sırası,her Sigorta değişiminde tekrarlanma-
lıdır.
 
Seksiyonerlerdeki Sigorta değişimlerinde topraklama mutlaka şarttır.Her sigorta değişiminde yapılması öncelikle can güvenliği açısından gereklidir.Bazı uzun hatlarda topraklama olmadan sigorta değişimi yapıldığında hattın uzun olmasından dolayı insanı tedirgin eden bir (gıdıklayan)bir voltaj oluşmaktadır.Topraklama yapmakla en fazla bir iki dakika,yapmamakla ise bir can kaybedebilirsin.
 
Yapılması gerekenleri Sn. fahri yetiş belirtmiş.
Hatbaşı ayırıcısında zaten toprak bıçakları vardır. Ayırıcıyı açınca hat topraklanır.
Trafo ayırıcısında (bağlı bulunulan tedaş işletmesine göre) bazen toprak bıçakları bulunmayabilir. Yokasa eğer burada topraklama yapılmalı.
Hiçbir zaman ayırıcı kapalıyken topraklama yapmayın. Akü aktarma kablosu gibi iki ucu maşalı kabloyla da çalışacağınız fazı, ayırıcı gövdesindeki topraklama şeridi ile topraklayın. İşlemler bitince de yapılan bütün topraklamaları almayı unutmayın. Dalgınlığa gelmesin.
Bazen ENH, 154-380kV yüksek gerilim hatlarının altından geçebilir. Buralarda indüksiyon olur her zaman ve biraz kuvvetli gıdıklar...
 
Son düzenleme:
hat başından elektriği kes ayırıcıyı kilitle çalışma var levhasını seksiyoner direğine tak.Bir sonraki direkte 3 havai hat iletkenini bir parça iletken ile kısa devre yap. hat sonundaki seksiyoner direğine çık tüm iletkenleri pens topraklama iletkeni ile toprakla ve topraklamada direğin topraklayıcısını kullan şarjlı havalarda çabuk bir şekilde direkten inmeye çalış.
 
Seksiyonerlerdeki Sigorta değişimlerinde topraklama mutlaka şarttır.Her sigorta değişiminde yapılması öncelikle can güvenliği açısından gereklidir.Bazı uzun hatlarda topraklama olmadan sigorta değişimi yapıldığında hattın uzun olmasından dolayı insanı tedirgin eden bir (gıdıklayan)bir voltaj oluşmaktadır.Topraklama yapmakla en fazla bir iki dakika,yapmamakla ise bir can kaybedebilirsin.

Dün bir Elektrik teknikeri arkadaş yanıma geldi .Bi baktım surat sararmış,"Noldu dedim" OG sigortası değiştiriyordum , çarpıldım dedi...İşin en kötü tarafı Emniyet Kemeri takılı değilmiş.Tabii çarpılınca Panik ve denge kaybetme , son anda traversleri kavrayıvermiş...Asıl tehlike gıdıklayıcı veya şok eden çarpılma değil dengenin kaybedilerek düşme olayı,Allah muhafaza....
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar.

Yeni konu açmadan ilgili konu olduğu için buradan devam etmek istedim.İşletmede hatbaşı seksiyoner sigortalı ayırıcım var.Direkten aşağıya inen kablolar trafo odasına kadar yeraltından gidiyor.Trafo odası kapalı hazne ve sayaç bölmesine kadar temas yok.Sormak istediğim malüm önümüz kış, yağmurlar ve şimşekler derken mutlaka Sigorta atacak.Şerefsiz sigorta ne hikmetse sürekli gece rüzgarlı havada atıyor, direğin bulunduğu yerde ayaz, direğe çıkmak imkansız.Sadece alanda rahat çalışma yapmak için 3 mt. yüksekliğinde 1x1 mt. kafesli sehpa yaptırdım.İçten merdivenli ve kafes kenarları korumalı.Bu sehpayı forklift bıçaklarına takıyorum, yaklaşıkta 2-3 mt. forklift kaldırıyor, ben tepede sigorta değişimi yapıyorum.Şartlar bu şekilde.Değişim öncesi ayırıcıyı açınca topraklamayı otomatikmen yapmış oluyormuyum? trafo tarafına topraklama nasıl yaparım? direkten trafoya kadar yeraltından geçiş olduğundan başka nerden topraklama yaparım? tedaş dış şebekeyi kesmeden benim sigorta değiştirmem doğrumu, ayırıcıyı açınca aradaki 30-50 cm (net ne kadar olduğunu bilmiyorum) atlamadan korunmak için yeterlimi?
 
Toprak Ayırıcısı Bu ayırıcılar enerji nakil hatlarının giriş veya çıkış uçlarına yerleştirilir. Toprak ayırıcısının diğerlerinden farkı, alttan çıkış uçlarının topraklanmış olmasıdır. Ayırıcı açılırken, toprak bıçağı kapanarak enerjisiz hattın topraklanması sağlanır. Bunlarda enerji ve toprak bıçakları bir mekanizma ile ters olarak birbirine bağlanır. Biri açılırken diğeri kapanır. Dahili ve harici olmak üzere iki tipte de imal edilirler.

Seksiyoner grubunda toprak ayırıcısı bulunmalıdır. Alt kısmın topraklanması, alt devrenin güvenliği içindir, seksiyoner üst kısımda halen enerji vardır, Sigorta değişiminde enerjinin tamamen kesilmesi gerekir. O.G. kesmeden sigorta değiştiren meslektaşlarıma çok şahit oldum ancak ben kesinlikle böyle bir işleme müsade etmedim etmemde. Önce can güvenliği sonra para yani iş.

 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,803
Mesajlar
930,234
Kullanıcılar
452,605
Son üye
mehmet-azaplar

Yeni konular

Geri
Üst