http://www.elektrikport.com/teknik-...torler-nasil-calisir-1-bolum/15108#ad-image-0
Merhaba. Tüm senkron motorlar tersinir olarak dönerlerse direk senkron jeneratöre (alternatöre) dönerler, yani DC ile çalışan dinamoların
Elektrik verildiğinde dönüp, döndürüldüğünde ise DC akımı üretebilmelerindeki gibidir.
Burada (Üst linkte) 2 madde üzerinden anlatılmıştır, 1. maddede geçen fırça-bilezik temaslı olanlar nispeten daha küçük yapıda ve dıştan uyartımlı tipte olanlarıdır. 2. maddede sözü geçen ise içten uyartımlı yani fırça ve bilezik bulunmadan uygulanacak olan doğru akım (Uyartım akımını) redresörle kendi mili üzerinde dönerken alım gerçekleşir ve bu amaç için başka bir dianamo bulunur. (Bu dinamo da ayni mil üzerine akuple olmuş durumdadır).
İlk tipte ikaz uyartım akımı dıştan sağlanan bir besleme kaynağıyla akü, dinamo, vb. olur, senkron alternatöre girişi direk olarak fırça - bilezik üzerinden olur, araçların çoğunun alternatöründe olduğu gibidir.
İkinci içten uyartımlı tiplerinde ise bilezik- fırça olmadığı için aşınma durumu veya daha büyük şiddetteki uyartım akımlarını (DC) ve daha büyük güçteki alternatör üretim güçleriyle, ayni mile akuple edilmiş olan redresör üzerinden doğrultularak, bu dönme esnasında yardımcı dinamo veya DC üretecinden almış olurlar. Kolay gelsin. Başarılar.