İyi günler,mesleğe yeni başlamış genç bir kardeşinizim,aşağıdaki konularda yardımcı olabilirseniz çok sevineceğim.Saygılarımla.
Dizel veya gaz motorlu senkron jeneratörleri düşünelim.Burdaki ikaz sistemini anlamıyorum.Daha da açarsak :
Örneğin çevirici makinası gaz motoru olan bir senkron jeneratör düşünelim,devri 1000 devir/dakika olsun.Bu makina stopta ,yani çalışmıyor olsun,şimdi;
Diyelimki ben bu jeneratörü çalıştırıp,senkrona sokup,%100 yükleyip,devlete elektrik satmak istiyorum :
1-Stoptayken de bu senkron jeneratör ikazlımı?yani stoptayken dışardan jeneratöre ikaz veriliyormu,yoksa bu ikaz jeneratörün içinde depolumu yani dışardan sürekli ikaz elektriği verilmiyormu?
2-Çevirici makinayı start edip 1000 devir/dakikaya ulaşıncaya kadar içbbir şekilde elektrik üretilmiyor değilmi ve start edip 1000 devir/dakikaya ulaşıncaya dek dışardan ikaz elektriği veriliyormu,yoksa yukarda sorduğum gibi bu ikaz zaten senkron jeneratörün içinde depolumu?Depoluysa nasıl bir şekilde depolu,yapısı nasıl?
3-devri 1000 e ulaştırdık,frekans ve voltajı enterkonnekte sistem değerleriyle eşitledik,kesiciyi kapattık ve senkron jeneratörü yüklemeye başladık;İşte bu noktadan itibaren jeneratörün yüklenmesini zihnimde canlandıramıyorum.Yani, o sırada jeneratör 1000 devir de ,frekans-voltaj şebekeyle eşitlenmiş,kesiciyi kapatmışız,o sırada ne oluyor ikaz sistemi nasıl çalışıyorda yüklenme oluyor?ikaz sistemine ne geliyorda (sinyalmi,akımmı,ne?) ikazlanıp yüklenme oluyor?Bu sırada voltaj regülatörünün rolü ne,yapısı nasıl,burdaki potansiyometre ne işe yarıyor,yapısı nasıl?
4-Pilot ikaz nedir,ikazın ikazımıdır,yani jeneratör çalışıp 1000 devre gelinceönce pilot ikaz ana ikazı ikazlayıp,ana ikazda alternatif akım üretilip sonra döner diyotlarda doğru akıma çevrilip ana stator sargılarınamı veriliyor?Burda ana ikaza doğru akım pilot ikazdan geliyorsa pilot ikaza ilk doğru akım nereden geliyor,işte burayı anlamıyorum?
5-Bir dizel motor düşünün,meknik gücü 4000 KWm deniyor(burdaki KWm mekanik güç anlamına geliyormuş),ancak bu dizel motorun elektriksel gücü 3916 KWe deniyor,şimdi:Burdaki %2,1 lik kayıp için alternatör verimi deniyor yani %97,1 lik bir verim.Bu alternatör verimi,yani burdaki kayıp nerden kaynaklanıyor ikazla ilgisi varmı yoksa ısı,sürtünme vb.kayıplarımı?