Demek istediğinizi galiba anladım. Diyorsunuz ki söz konusu asenkron "makina"nın rotor hızı stator hızına eşit olursa ona motor değil, jeneratör denir. Doğru mu anlamışım?
Terminolojiye önem verdiğiniz anlaşılıyor, ama biz pratikte "motor" deyince örneğin Gamak marka 1450 d/d 15 kW motor gibi bir şeyi anlıyoruz. Rotor hızı stator hızına eşit olunca ismini değiştirip "Gamak jeneratör" demiyoruz.
Pratikte de söz konusu asenkron "makine"lerin hem motor, hem jeneratör gibi çalıştığı durumlar olabiliyor. Örneğin bir asansöre bağlı asenkron motoru düşünelim. Asansör aşağı doğru inerken yük, motoru sürebiliyor. Bu esnada rotor hızı stator hızına eşit oluyor, hatta aşıyor da (ve "motor" dönmeye devam ediyor). Bu durumda da "asansör motoru" demeyi bırakıp "asansör jeneratörü" demiyoruz.
seskaljin'in iletisinde "eğer bu fark olmaz (kayma olmaz) ise motor dönmez" pratikte "motor hiç hareket etmez, böyle dönen bir motor göremeyiz" anlamına geldiği için itiraz ettim. Çünkü gerçek hayatta görüyoruz, en azından ben çok gördüm.
Yoksa siz deseydiniz ki:
"Hareket halindeki bir motoru yükle tahrik ederek rotor hızı stator hızına eşit oluncaya kadar hızlandırabilirsiniz, hatta daha da arttırabilirsiniz, ama artık o makineye akademik bakış açısıyla motor değil, jeneratör denir" itiraz etmezdim