Arkadaşlar selam,ben elektrik tennikeriyim ve aktif olarak çalışıyorum ve işime hakim birisiyim.Fakat oto elektrik ve DC den pek anlamam.
Aracımda 2 adet yüksek güçlü amfi var.Sisteme 1 çok güçlü bass ve mid hoparlörler bağlıyorum.Ön tarafta bulunan sistem aküsü 40 Ah ve akımı ve gücü artırmak amacıyla 2 adet 100 Ah JEL akü daha bağlayacağım.
Farklı güç ve akıma sahip aküler paralel bağlı olursa iç dirençlerden dolayı birbirlerini tüketir deniyor.Bana pek mantıklı gelmiyor ama pek bilgim de yok açıkçası.Akülerden voltajı düşük olan var ise doğal olarak diğer akülere bağlandığında üçünün voltajı dengeleninceye kadar birbirine akış olacaktır.Ama ondan sonra da duracaktır diye düşünüyorum.Durup dururken birbirlerini bitirecek halleri yok.Ön öküden arkaya 70 mm2 kablo çekeceğim.Kablonun ucu 3TF47 ye girecek ben kontaktörün bobinini bir anahtar veya teybin REMOTE si ile enerjilendirdiğimde öndeki 40 A akü ile arkadaki 2 adet 100 A lik aküler birleşmiş olacak.FAKAT MERAK ETTİĞİM ŞARZ OLURKEN SORUN OLMAZ MI?ÇÜNKÜ İKİSİ 100A BİRİ 40 A.BİRİ DOYUMA ULAŞIP ŞİŞERKEN DİĞER İKİSİ DOYMAYACAK BİLE.BU DENGE NASIL SAĞLANACAK.
3TF47 nin 220 v olan bobini kaçlık tel ile kaç sipir nasıl sarılır.Ayrıca sadece önden arkaya olan akü ve şarj birleşimini sağlayacak olan 3TF47 akım olarak yeterlidir sanırım.
Sadece + ucu kontaktörden geçireceğim ve 3 kontağa yayacağım.Fakat 150 A alternatör şarjının 100 Amperi ve ve 40 A de ön aküden çekilen olsa 150A gibi toplam akım yapar.Yani kontaktörün herbir kontağından 50 A gibi toplamda 150 Amper yük geçecek.3TF47 bu akımı taşıyabilir mi?
Ayrıca elimde 3 x 63 ve 3 x 80 AC sigortalar var.Bunları pahalı olan diğer oto elektrik tesisat sigortaları yerine kullanacağım.Bass vurdukça yükselen PİK değerlerini rahatlıkla karşılayacaktır sanırım.