Siemens 3WL1116 ETU15B 1600A Açık tip şalter trip durumu ve yenileme

Katılım
6 Ocak 2017
Mesajlar
34
Puanları
1
Yaş
45
Transfer panomuzda Siemens 3WL 1116-2BB32-4AN2 modelli açık tip şalterlerimiz mevcut.Bir tanesi Şebeke bir tanesi jeneratör diğeri de tesise elektrik veren dagıtım şalteri olarak kullanılıyor.elektrik geldiğinde önce Şebeke şalterini otomatik kuruyor müteakiben dagıtım şalteri kuruluyor tesise öyle elektrik geliyor.Sorum şu tesiste bir panoya su tutulması sonucu hem şebeke şalteri hem Dagıtım şalteri trip e düştü.ilgili yerin sigortasını ana dağıtım panosundan kapattım.şebeke şalterini trip ten kurtarıp şalteri kurmamıza rağmen,dagıtım şalteri tripten kurtarmaya çalışmamıza rağmen manuel olarakta kurulamadıgı için şehir şebekesi olmasına rağmen tesise elektrigi veremedik.Ayrıca şebeke elektriğini kestigimizde jeneratör çalışıyor jeneratör şalteri otomatik kuruyor fakat dagıtım şalteri otomatik kurmadıgı için ve sürekli tripe geçtigi için tesise elektrigi veremedik.Bu olayın üzerinden yaklaşık 5 saat geçtikten sonra kurabildik.Bu olayın üzerinden yaklaşık farklı günlerde 6 kere elektrik kesintisi oldu sıkıntı yaşanmadı.yani şalterler otomatik olarak kendini kuruyor.Acaba bu olaydan dolayı bobinler v.b zarar gören parça olmuş olabilirmi.Ben yedek olması açısından bir tane bütün parçalarıyla olacak şekilde bir tane şalter almak istiyorum.fakat bir türlü hangi parçaları almam gerektiği konusunda yardımcı olacak birini bulamadım.Çünkü sadece şalter işe yaramaz içindeki ekstra parçalar ayrı alınıyor diye duydum.Hangi parçalar şalterin üzerinde takılı geliyor hangileri ekstra olarak alınıyor.Bu konuda bana yardımcı olabilecek üyelerimize şimdiden teşekkür ederim.Dağıtım şalterinde 1 adet düşük gerilim bobini (3WL9111-0AE05-0AA0) 2 adet açtırma bobini(3WL9111-0AD06-0AA0)
Şebeke ve jeneratör şalterinde ise 1 adet düşük gerilim bobini 1 adet Açtırma bobini bulunuyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20221207_153053.jpg
    174.8 KB · Görüntüleme: 36
  • IMG_20221209_111726.jpg
    197.3 KB · Görüntüleme: 31
  • IMG_20221209_111608.jpg
    154.9 KB · Görüntüleme: 26
  • IMG_20221209_111536.jpg
    129.2 KB · Görüntüleme: 24
  • IMG_20221209_113226.jpg
    188.7 KB · Görüntüleme: 26
  • IMG_20221209_112039.jpg
    186.9 KB · Görüntüleme: 24
  • IMG_20221209_112308.jpg
    203.6 KB · Görüntüleme: 21
  • IMG_20221209_113900.jpg
    274.7 KB · Görüntüleme: 24
  • IMG_20221209_113756.jpg
    238.8 KB · Görüntüleme: 18
  • IMG_20221209_114413.jpg
    331.2 KB · Görüntüleme: 18
  • IMG_20221209_114410.jpg
    154.3 KB · Görüntüleme: 20
1600A lık şalteri ne Onarıma yollarım nede içinden parça değiştirmek için çabaya girerim! Yanlış anlamayın bu cesaret neden? Bakınız Trip bobini dahi değiştirecek seniz bobini bazı testlerden geçirmeniz lazım. Ve bu yük altında olacak işler değil.
Ben 10 amperlik sigortayı bile kaldıracağımda kafamı gözümü sakınırken 1600 amperlik şalterin parçasını değiştirmeyi düşünmek yanlış anlamayın çılgınlık. Bakınız aşağıdaki resim size açıkca diyorki " BENİM BİR ÖMRÜM VAR VE O DOLANA KADAR BANA DOKUNMA VE BENDEN UZAK DUR" kolay gelsin
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20221210_233813_com.android.chrome.jpg
    170.9 KB · Görüntüleme: 28
Anladığım kadarı ile, şalterlerde bir sorun yok. Sorun sizin tecrübe eksikliğiniz gibi . ATS lerde bazen bu gibi durumlar olur. Şalter tam kurulmadan arafta kalır. Manuel olarak kurulmaları gerekir. Elektriksel kilitlemeden dolayı diğer şaltere NC kontak vermez vs. Dağıtım şalterinde iki açma bir düşük gerilim bobini olduğunu söylüyorsunuz. 5 saat boyunca düşük gerilim bobinine enerji geliyormuydu, açma bobinlerine enerji geliyormuydu baktınız mı. 5 saat sonra ne değişti acaba.
 
Evet tecrübe eksikliğim olduğu dogrudur.Aslında ekstra olarak hiç birşey yapılmadı.Ama 5 saat sonra kuruldu.Kaçak akım rölesindeki mantık gibi kontakların biraz soğumasımı gerekiyordu.şebeke elektriği hep vardı.Ama bobinleri kontrol etmemiştim.
Öneriniz için tşk ederim.Elimizde tam takım bir tane yedek olsun.Onu mevcuttaki yere taktırayım.mevcuttakini de servise gönderip kontrol ettireyim diye düşündüm.Acil durumda bu şalterin hemen parcalarını bulmak temin tedarik etmek ortalama en az 2 gün.Bu sebeple o süre zarfında tesise elektrik veremiyecegim için sıkıntı olacagından dolayı böyle birşey yapmak istiyorum.Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim
 
Son düzenleme:
Belkide 10 yılda bir değişecek şalteri yedekli bulundurmak ve temiz bir yerde muhafaza etmek sorun olabilir. Ve tabi bu şalterlerin fiyatının 70 bin lira civarlarında olduğunuda unutmamak lazım. Bilemiyorum ben çok yedek olarak bulundurulduğunu görmedim. Sorunsuz olarak çalışıyorsa gündemimden düşürmeyi yeğlerdim.

Birde üzerinde sayaç yokmu bunun? Kaç sefer açma kapama yapmış? Merak ettim sadece.
 
Hayır efendim sayaç yok üzerinde.birde 2006 yılında takılmış.Aynı sıkıntıyı tekrar verir diye acaba ömrümü doldu diye düşündüm.O yüzden yedek bulundurmayı düşündüm.Çünkü herhangi bir arıza durumunda hadi dediğimizde tedarik sürecine kadarki sürede elektriksiz kalınacagı için.Tabi ki sizde haklısınız yaklaşık 70000tl az para değil.
 
Sn. Mehmet eymen, vecivivivokke arkadaşın görüşüne katılıyorum. Yedek bulundurmak her zaman doğru yol değildir. Sizin şalterde ana termal, bimetal bir salıcı bulunmuyor. Dolayısıyla soğuması gereken bir kontak yok. Kumanda sisteminde bir aksaklık olmuş. Bir daha tekrarlarsa iyice analiz edilmesi gerekiyor. Neden kurulmuyor cevabının bulunması gerekir. Velevki şalter arızalandı illa elektriksiz kalmanız gerekmiyor. Yenisi veya parçası gelene kadar by pass edilebilir. En fazla bypass için gerekli kablo veya baraları hazırda tutabilirsiniz. Zaten dağıtım şalteri bozulsa arkasında ya şebeke ya da jeneratör şalteri mevcut. Yedek şalter belki hiç kullanılmadan atıl olarak kalacak bence değmez. İş kolunuz kesinti açısından çok önem arz eden bir iş kolu ise, panonun yedeği, beslemenin alternatifi olması gerekir.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…