Bakın, bu sisleri park lambasına gelen 12 volt + ucundan yaktırmak pratik bir çözüm olarak düşünülürse de, araç muayenesinde bu uygulamaya kesinlikle izin verilmiyor ve asli kusur (Aracın fenni muayeneden geçememesine bir neden) olarak sayılıyor, bunu en baştan size hatırlatmış bulunayım.
Sigortanın atması; sis lambası bağlantılarından veya aracın şasesine direk değen izolasyonu bozulmuş kablolar nedeniyle kuvvetle muhtemel olabilir. Bu sisleri yakmak için mutlaka bir far rölesini kullanmış olmanız gerekir. Far rölesinin röle beslemesi için gerekli 12 volt dc., kontak anahtarı bir kez çevrildiğinde motor kısmına direk gelen yerlerden bir izolasyonla ve ayrı kabloyla alınabilir. (Örneğin Broadway araçlarında çift boğazlı karbüratörün benzin giriş otomatiği rölesi için, bu kontak anahtarı 1 kez çevrilince, karbüratöre bağlı bu kablo tutucuya gelen 12 volt dc.''den paralel hat çekilip kolayca alınabilir. Far rölesinin normalde açık/kapalı kontak çıkış uçlarından, röle 12 volt dc ile enerjilendiğinde, kapanan bu kontak çıkşları için alternatör çıkışından paralel ve uygun amper taşıyan bir kabloyla (10 amper sisler için en az 10 amperlik akü kablosu gibi) alınan 14 volt dc (Aküye paralel olan hat) ile bu sis farı besleme devresini seri bağlarsanız/bağlatırsanız bu işlem tamamlanır.
Yalnız hem röle besleme hattından önce, hem de sis farının far rölesi çıkış kontakları - sis farı arasına, bu sis farlarının toplamda çektiği amper değerinde bir sigortayı mutlaka koymanız gerekir. (Ne daha fazla, ne daha az amperaj değerli oto sigortası olmalı) Bir tarafa bile konmazsa eğer araç yangın emniyeti açısından tam güvenli olamaz, bunu unutmayın. Kolay gelsin.