Sizce sorun bende mi ??

GND-

Üye
Katılım
12 Eki 2016
Mesajlar
505
Puanları
16
S.a değerli abiler arkadaşlar bu sıra kafama takılan bir konu var biraz yardımcı olursanız sevinirim ... aramızda birçoğunuzun arabası vardır yada bu işlerden anlarsınız şimdi babamın bir aracı var genelde ben kullanırım dizel araç bildiğiniz üzere dizel araçlarda gösterge panelinde kızdırma bujileri söndükten sonra kontak çevrilir. babam bazen arabayı 2. şahıslara veriyor onlarda kızdırma bujileri sönmeden kontağı çeviriyor veya tamir için arabayı bir yere bıraktığım zaman kızdırma bujileri sönmeden kontağı çevirme diyorum adama bu artık bende takıntı gibi bir şey oldu. gerçi biraz titiz adamım dır arabaya gözüm gibi bakarım ama kızdırma bujileri sönmeden kontağı çevirince sinirime dokunuyor karşı tarafa da bir şey diyemiyorum bazen kimisi diyor ki bu arabada bakacağın en son şey olsun kimisi bir şey olmaz diyor kimisi o genelde kışın iş yapıyor bu havalarda bir şey olmaz diyor sizce ben mi yanlış yapıyorum ???? :( :(
 
Aynı uygulamayı bende yapıyorum. Paneldeki uyarılar bittiğinde aracı çalıştırıyorum. :):)Araç için faydalı olduğunu okumuştum.
 
Dikkat etmek lazım ama çokta takıntı haline getirmemek lazım
Bizim takıntılı bir enişte var birisi enişteye arabayı çalışırınca 10 dakika, stop etmeden önce 10 dakika beklemezsen motor ömrü kısa olur demiş. dokuzuncu dakikada stop et desen stop etmez ille 10 dakika bekleyecek

örnekte yazdığım kişi kadar takıntı yapmamak lazım
 
Slm. sn. @gönül yorgunu Hastayım senin böyle egzotik takıntılarına :) :)
Işık sönmeden marşa basılması sürekli yapılmıyorsa sıkıntı olmaz aslında sürekli yapılsa da sıkıntı olmaz. Kızdırma bujileri ısınmadan marşa basılırsa araç ilk sıkıştırmada zaten silindir içerisindeki ısıyı 600 derecenin çok daha üzerine çıkaracağından araç kısa süre içerinde çalışacaktır. fakat soğuk havalarda 0 derecenin altındaki havalarda biraz uzun sürecektir çalışması.
Zararı varmı? Elbetteki var. Mesela yanmanın başlamadığı andaki püskürtülen çiğ yakıt silindir yataklarından süzülerek kartere iner ve yağa karışır fakat bu çok ama çok az bir miktardır mg. seviyelerinde çok az yani.
Akü aracı çalıştırmak için biraz fazla efor sarf edecek, yağ ve su pompası birazcık gecikecek, fakat bu değerler takıntı seviyesine gelmeyecek kadar azdır.
Sonuç: sn. @MuraTh bey'e katılıyorum. Işıkların sönmesini bekliyoruz, fakat sönmeden marşa basan birini de takmıyoruz.
 
Merhaba. Sadece aşırı soğuk havalarda faydalı olabilen bir motor takviyesi veya motorun bir yardumcı donanımıdır. Bunu benzinli araçlarda soğuk havalarda sonuna kadar çekilen ve sonra kademeli olarak bırakılan jikleye de benzetebiliriz. Bu jikle olmasaydı o benzinli aracın atmosferik karbüratörü çok soğuk havalarda çok zengin karışımı kolayca sağlayarak motoru ilk marşla kolayca çalıştırıp harekete geçiremezdi örneğin. Bu donanım benzinlilerde soğuk havalarda bir gereklilik ise kızdırma bujisi de dizellerde soğuk havalarda çok gerekli bir donanımdır.

Ama bazı alışkanlıklarımız çoğu zaman bizi mantığın çok dışına iterek doğru yapılan bazı uygulamalarda da bizi sorgulayıcı ve çok baskılatıcı bir tutuma getirebilir, ama bunu çok fazla da kafaya takmamak veya en idealisti olmaya da çalışmamız daha doğrusudur. Zira küçük takıntılar olarak biriken bu küçük ve önemsiz tutumlar ileride bizi daha fazla rahatsız edecek daha ciddi sorun ve sıkıntılarla birleşerek iyice işin içinden çıkılmaz durumlara bizi getirebilirler. Bu nedenle bu konularda daha toleranslı olmayı ama asıl kullanım amacında ise bu donanımları mutlaka kullanabilmeyi sürekli olarak hedeflemeliyiz, kendi görüşüme göre. Kolay gelsin.
 
Ben çocukken '' çok ısındı biraz soğusun '' diyerek bir büyüğümüz gelir ve televizyonu durduk yere kapatırdı:) TV ıslak bez ile asla silinmez ve üzerine dantelli örtülecek kadar kıymet verilirdi. yıllar geçsede üzerinde çizik olmaz ara ara şoklanmaya gider çalışmaya devam ederdi. bu tip insanların kullandığı alet edevat hiç bir zaman bozulmaz ve sapasağlam kalır. sn gönül yorgunu da onlardan. tebrik ederim

ömrümü yemiştir o dantelli :)
indir.jpg
 
Takıntı yapacaksanız ilk sırada arabanın bakım periyodları olsun.Günümüz Türkiye'sinde araçların bakımları ya hiç yapılmadığı yada eksik yapıldığı için araçların mekanik ömürleri maalesef yerlerde sürünüyor.

1: Motor Yağ değişimi.Nedense güzide ülkemde yağ değişimi km'si gelmeden ya hiç değişmez ya km'yi geçer de geçer.Mali imkanınız varsa yağ değişimini periyodlardan 5000 km önce bile yapabilirsiniz ve bu motor sağlığı için çok faydalıdır.

2.Vites kutusu yağı:Bu kulaklar (özellikle otomatik vites kutuları için) "bunların yağı ömürlük değişime gerek yok" diye ustayıda duydu.Siz siz olun bakım periyodun da ne yazıyorsa en kötü ihtimal o km'de değiştirin.Hatta tam otomatik viteslerde bunu vites kutusunun ömrüne direkt etki ettiğini bilerek sakın ihmal etmeyin.

3:Hidrolikler: İşten bizde hiç değişmeyen,eksildikçe ekleme yapılan güzide sıvımız.Hidroliklerin bir özelliği zamanla içinde oksijen tutarak sistemin paslanmasına,conta ve oringlerin yıpranmasına neden olurlar.Tabi bu orta ve uzun vadede orasından burasından kaçıran bir fren ve direksiyon sistemi demek.

4:Antifriz: Değişimin hak getire olduğu bir sıvıda bu.Periyodik aralıklarla değişmez ise yine bir süre sonra delinen tıkanan Radyatör,adam gibi soğutma yapmayan bir motorumuz oluyor ama kimin umrunda :)

5:Teker değişimi: Tekerleklerin belirli km'lerde çaprazlanması lazım (birbiri ile yer değişimi) ki belirli noktalarda aşınan tekerin yeri değişince aşınan kısmıda değişsin ve homojen bir aşınma olsun.

Aklıma şimdilik gelen bunlar.Kızdırma bujisi gibi yardımcı elemanlar yerine bu tip durumları takip eder ve değişimi sağlarsanız daha sağlıklı bir aksaama sahip olursunuz buda size ileride bakım-arıza-parça değişimi tasarrufu sağlar.
 
Dikkat etmek lazım ama çokta takıntı haline getirmemek lazım
Bizim takıntılı bir enişte var birisi enişteye arabayı çalışırınca 10 dakika, stop etmeden önce 10 dakika beklemezsen motor ömrü kısa olur demiş. dokuzuncu dakikada stop et desen stop etmez ille 10 dakika bekleyecek

örnekte yazdığım kişi kadar takıntı yapmamak lazım

bende yapıyorum aynısını .. :D
motoru çalıştırdıktan sonra 5 -6 dk bekliyorum hemen gaza yüklenmiyorum istop edeceğim zaman da aynı şekilde bekliyorum ki motora bir kan akışı gitsin .. :D

Slm. sn. @gönül yorgunu Hastayım senin böyle egzotik takıntılarına :):)
Işık sönmeden marşa basılması sürekli yapılmıyorsa sıkıntı olmaz aslında sürekli yapılsa da sıkıntı olmaz. Kızdırma bujileri ısınmadan marşa basılırsa araç ilk sıkıştırmada zaten silindir içerisindeki ısıyı 600 derecenin çok daha üzerine çıkaracağından araç kısa süre içerinde çalışacaktır. fakat soğuk havalarda 0 derecenin altındaki havalarda biraz uzun sürecektir çalışması.
Zararı varmı? Elbetteki var. Mesela yanmanın başlamadığı andaki püskürtülen çiğ yakıt silindir yataklarından süzülerek kartere iner ve yağa karışır fakat bu çok ama çok az bir miktardır mg. seviyelerinde çok az yani.
Akü aracı çalıştırmak için biraz fazla efor sarf edecek, yağ ve su pompası birazcık gecikecek, fakat bu değerler takıntı seviyesine gelmeyecek kadar azdır.
Sonuç: sn. @MuraTh bey'e katılıyorum. Işıkların sönmesini bekliyoruz, fakat sönmeden marşa basan birini de takmıyoruz.


eyvallah başkanım... :D
benzer sistem sanıram benzinli araçlarda da var …. yani gösterge paelinde kızdırma bujisi benzeri bir şey var...

Takıntı yapacaksanız ilk sırada arabanın bakım periyodları olsun.Günümüz Türkiye'sinde araçların bakımları ya hiç yapılmadığı yada eksik yapıldığı için araçların mekanik ömürleri maalesef yerlerde sürünüyor.

1: Motor Yağ değişimi.Nedense güzide ülkemde yağ değişimi km'si gelmeden ya hiç değişmez ya km'yi geçer de geçer.Mali imkanınız varsa yağ değişimini periyodlardan 5000 km önce bile yapabilirsiniz ve bu motor sağlığı için çok faydalıdır.

2.Vites kutusu yağı:Bu kulaklar (özellikle otomatik vites kutuları için) "bunların yağı ömürlük değişime gerek yok" diye ustayıda duydu.Siz siz olun bakım periyodun da ne yazıyorsa en kötü ihtimal o km'de değiştirin.Hatta tam otomatik viteslerde bunu vites kutusunun ömrüne direkt etki ettiğini bilerek sakın ihmal etmeyin.

3:Hidrolikler: İşten bizde hiç değişmeyen,eksildikçe ekleme yapılan güzide sıvımız.Hidroliklerin bir özelliği zamanla içinde oksijen tutarak sistemin paslanmasına,conta ve oringlerin yıpranmasına neden olurlar.Tabi bu orta ve uzun vadede orasından burasından kaçıran bir fren ve direksiyon sistemi demek.

4:Antifriz: Değişimin hak getire olduğu bir sıvıda bu.Periyodik aralıklarla değişmez ise yine bir süre sonra delinen tıkanan Radyatör,adam gibi soğutma yapmayan bir motorumuz oluyor ama kimin umrunda :)

5:Teker değişimi: Tekerleklerin belirli km'lerde çaprazlanması lazım (birbiri ile yer değişimi) ki belirli noktalarda aşınan tekerin yeri değişince aşınan kısmıda değişsin ve homojen bir aşınma olsun.

Aklıma şimdilik gelen bunlar.Kızdırma bujisi gibi yardımcı elemanlar yerine bu tip durumları takip eder ve değişimi sağlarsanız daha sağlıklı bir aksaama sahip olursunuz buda size ileride bakım-arıza-parça değişimi tasarrufu sağlar.


hocam saydıklarınızın tamamına dikkat ediyorum periyodik bakımlarını hiç aksatmıyorum özellikle yağ ve filtre bakımını ...

bir defasnda biryerde böyle bir muahhbet oldu bana dediler ki işte böyle adamların arabası alınır demişlerdi...
 
otomatik vites kutusu yağı özelliğini kaybedince vites kaçırabiliyormuş düz yarı otomatik vitesli porsche de olmuştu tadilat tamirat adlı programda gördüm yağı değiştirince düzeldi.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,832
Mesajlar
930,567
Kullanıcılar
452,656
Son üye
kontrolkalemi355
Geri
Üst