Softstarter için hat kontaktörü gerekliliği ???

fearalive

Üye
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
54
Puanları
1
Yaş
40
arkadaşlar softstarter larla ilgili iki sorum olacak;

Sürücünün girişinde kullanılan hat kontaktörünün ne gibi fonksiyonları vardır, kullanmasak olurmu? 250 kW gibi büyük güçler için kullanılacak hat kontaktörünün maliyeti epeyce büyük oluyor malum.

Bir ikincisi eğer motoru üçgen beslemek istersek sürücünün güç değrini biraz daha aşağı çekmek mümkün oluyor sanırım. Bu durumun dezavantajları ne olabilir.

Görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 
Soft starter devrelerinde,hat kontaktörü kullanmaya gerek yoktur.Yıldız-üçgen tip seçer-
seniz,kullanmak zorunluluğu çıkar.Soft starter uygulaması için,direkt yolvermeli tipler,ben-
ce,daha uygunur.Büyük güçler için,by-pass lı seçmek,enerji tsarrufu yönünden daha uygundur.
 
Bildiğim kadarı ile bazı soft starter larda 3 fazdan 1 tanesi direk çıkış vermektedir yani fazlardan 1 tanesi softstarter ın çıkışına direk geçmektedir. bu nedenle kontaktör kullanmak gerekebilir.
 
Softstarter in aşırı akım koruması vardır.Yalnız kısadevre koruması yoktur.Dolayısıyla girişine hızlı Sitor sigortalar koymanız yeterlidir.

Bir ikincisi eğer motoru üçgen beslemek istersek sürücünün güç değrini biraz daha aşağı çekmek mümkün oluyor sanırım. Bu durumun dezavantajları ne olabilir.

Bahsettiğiniz konu Kök3 bağlantıdır.Bu şekilde softstarter seçerken gücü katalog değerlerine göre düşürebilirsiniz.Yalnız tavsiyem fan ve değirmen gibi uygulamalarda kök3 bağlantı yapsanız bile gücü yüksek seçmeniz gerekmektedir.
 
Bildiğim kadarı ile bazı soft starter larda 3 fazdan 1 tanesi direk çıkış vermektedir yani fazlardan 1 tanesi softstarter ın çıkışına direk geçmektedir. bu nedenle kontaktör kullanmak gerekebilir.

Bugüçlerde soft starterin 3 fazıda kontrol edilir genelde yani küçük güçlerdeki gibi tek faz direk verilmez.
Eğer by-pass yapılmayacaksa giriş kontaktörü kullanmaya gerek yoktur sadece girişe şalter ve start için kumanda soft starterler için yeterlidir. Bu durum sürücü içinde geçerlidir.
Ayrıca sürücünün gücünü aşağı çekmek derken neyi kastediyorsunuz akım sınırlamasından yada frekensı düşürmektenmi? Eğer akımı sınırlamak istiyorsanız bu sizin motor gücünüz ve yükünüzle alakalı bir durum düşük akımda motoru kaldırmak isterseniz ve proses buna müsade ediyorsa tork ayarlarından faydalanabilirsiniz ama motorun çekmesi gereken akımı sürücüden daha küçük ayarlarsanız sürücü trip verecektir.
uygulamayı biraz anlatırsanız eminim daha faydalı bilgiler verecek arkadaşlar olacaktır.
 
Bugüçlerde soft starterin 3 fazıda kontrol edilir genelde yani küçük güçlerdeki gibi tek faz direk verilmez.
Eğer by-pass yapılmayacaksa giriş kontaktörü kullanmaya gerek yoktur sadece girişe şalter ve start için kumanda soft starterler için yeterlidir. Bu durum sürücü içinde geçerlidir.
Ayrıca sürücünün gücünü aşağı çekmek derken neyi kastediyorsunuz akım sınırlamasından yada frekensı düşürmektenmi? Eğer akımı sınırlamak istiyorsanız bu sizin motor gücünüz ve yükünüzle alakalı bir durum düşük akımda motoru kaldırmak isterseniz ve proses buna müsade ediyorsa tork ayarlarından faydalanabilirsiniz ama motorun çekmesi gereken akımı sürücüden daha küçük ayarlarsanız sürücü trip verecektir.
uygulamayı biraz anlatırsanız eminim daha faydalı bilgiler verecek arkadaşlar olacaktır.

öncelikle tüm cevaplar için teşekkürler,

uygulamamız 200 kW, 80 mt bir elevatör motoru üzerinde olacaktır.

Hat kontaktörü konusunda incelediğim katologlardan net bir cevaba ulaşamadım. Tip diyagramında gösterildiği durumlar var, tek kanaatim acil açma için kullanılabileceği.

Sürücünün gücünü aşağı çekmekten kastım Sn.HansAndersen in söylediği gibi Üçgen (kök3) bağlantı yaparak akım değerini dolayısıyla sürücünün gücünü düşürmek.
Bahsettiğiniz konu Kök3 bağlantıdır.Bu şekilde softstarter seçerken gücü katalog değerlerine göre düşürebilirsiniz.Yalnız tavsiyem fan ve değirmen gibi uygulamalarda kök3 bağlantı yapsanız bile gücü yüksek seçmeniz gerekmektedir.
 
Sürücü ile,soft starteri karışırdık gibi geliyor.Sürücü ile yıldız-üçgen hiç duymadım.
 
Soft starter seçilecek ise,bir büyük güç seçilmesi tavsiye ediliyor.
 
Kök3 bağlantıya örnek vermek gerekirse 200 kw lık bir softstarterin üzerinden (kök 3 bağlantıya uygun bir yolverici olmalıdır) kök3 bağlantı yaparak %58 daha az bir akım geçirmeniz mümkün.Bu şekilde motorun ve feederin baraya bağlandığı noktalarda yükün çektiği akım değişmeyecektir.Bu şekilde 200 kw lık bir yolvericiyi 315 kw ta kadar olan motorların kalkınması için kullanabilirsiniz. Ama önceden belirtiğim fan, değirmen gibi eylemsizlik momenti (moment of inertia) çok büyük olan yüklerde kök3 bağlantı dahi olsa %50 daha büyük seçmelisiniz.315 kw lık büyük bir fan için 315 kw bir softstarteri kök3 bağlayarak rahatlıkla kaldırabilirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,050
Mesajlar
932,530
Kullanıcılar
453,028
Son üye
burakacer

Yeni konular

Geri
Üst