Merhaba.Şarj kontrol cihazı akülere bağlı iken bunu ölçtüyseniz eğer,bu değerlere yükselmesi akülere çok zararlıdır,aşırı şarj işlemiyle aküleri aşırı ısıtıp elektrolitlerini kurutabilir.Bu durumda şarj kontrol regülatörü bozulmuş veya hiç görev yapmıyor demektir.
Ancak akülere bağlı değilken regülatör uçlarını boşta iken ölçtüyseniz bunu çok da dikkate almayın,çünkü akülere bağlandığı anda şarj sonunda 13.80-14.00 volt dc. civarlarına geldiğinde bir kesme yapması asıl önemlisidir.Ancak her durumda bunu hiç yapmıyor,şarja devam ediyorsa (Bu esnada 16-17 volt dc. kutup başlarından avometreyle de ölçülüyorsa) regülatörde bir sıkıntı var demektir.Kolay gelsin.