Eger kondanser basıncın çok yüksek evaporasyon basıncın çok düşük ise;
Kontrol etmeniz gereken noktalar,
Filtre ve evaporatör yüzeyleri temiz mi?
Kompressöre likit dönüyor mu?
Dönüş hattında 4 Yollu vana öncesi ve sonrası sıcaklık farklılıkları görüyormusun?
Bu sorun genel olarak (kritik noktalar olan filtre ve evaporator yüzeyi temiz ise) 4 yollu vana arızası olarak bilinir.
Eğer sistem dönüş basıncı 3 bar seviyelerine yükselebiliyor ise,
1- 4 yollu ana dönüş giriş borusu ile (3 lü grubun ortasındaki - genelde kompressöre bağlı olur) servis vanasından gelen dönüş hattı arasındaki boru sıcaklıkları soğutma modu aktifken farklı oluyor ise (Genelde 2-3 derecce fark olur ama 10-15 derece oynuyor ise) 4 yollu vananız basma hattından dönüş hattına kaçırıyor demektir.
Sistem yağ basmamış, tıkalı değil, temiz bir batarya, temiz bir filtre ile çalışıyor ise başka bir nedeni olamaz.
Eğer emin olmak istiyor ise iki bor arasındaki basınç farkını okumak teşhisi netleştirir. Basınç farkı 0.2 Bar (4 psi) civarında olmalıdır. Daha fazlası teşhisi netleştirir.
Eğer sistemden daha önce gaz kaçmış ve bu şekilde çalışmış olan bir cihaz ise, evaporatör içinde olması gerekenden daha fazla yağ olabilir. Arkadaşların da dediği gibi iyi bir azot (varsa f11) temizliği işi çözecektir.
Kolay gelsin