Ben de işte bu yüzden boşta da ölçmek gerekir dedim ya...o akünün boş olduğunu gösterir ve yüksek amper çeker
bak boşta ölçmek aldatır,şarj ettim 13,8 volt gördüm aldatır. kapasite (sığaç) önemlidir. eğer akün gerçek değerinde ise dediklerin doğru ama akün ölmüşse şap sürsen verdiği her değer yanıltır. cihazı tamir etmek sorun değil ama beslediği sistem sağlam mı acaba yani aküler. akü veya aküler sağlam değilse ne yaparsan yap boş. ölü bir aküye 13 volt veren sistem saülıklı çalışıyor demek te hatalı. teknik deteylarla yorma beni...Ben de işte bu yüzden boşta da ölçmek gerekir dedim ya...
Dinamoya boş mevcut aküyü bağlama amacım dinamo ya elektirik vermeden ne kadar dönerse dönsün 2-3V vermesi sesinden de anlıyorsunuz zaten ama aküyü bağlayınca bir kasılma oluyor yavaşlıyor 12-13 V ye çıkıyor değeri eğer problem akü ise değişilir zor bir şey değil sadece amaç her ne kadar atıl durumda da olsa ortalama ne kadar volt alındığı bu arada dinamoda baya eski bir dinamo hurdacıdan 20 tl e almışdım rafların en altından aldı açıkcası ilk başda zorda dönüyordudinamo değişir yada rektefiye falan oluyorsa o da olur benim düşüncem dinamonun biraz verimsiz olması çünkü şu halli bile baya bir devire sahip mobilet bloğunda artıyor asıl devir şuan dinamoyu döndüren son dişli pistona hareket verirdi ve bu devirde piston fazla gitmez şişerdi gibime geliyor bence devir fena değil
Haklısınız kayış işi çok bozuyor kasdırıyor saçma bir şekilde ıslandımı kaçırıyor şuan su aldığım yeri 25m yukarı çekdim kot farkı 1.5m arttı eski yerine göre şimdi su biraz daha yükseldi o şekil çarka üstden suyu vurdurmaya çalışacağım sonra ölçümler.Kolay gelsin başarılar, kullandığınız alternatör devrinde döndüğünde en kötü ihtimal ile 14 volt seviyelerinde 40 amper üretir 40 amper ile teorik olarak 400 amper aküyü şarj edebilirsiniz. Şarj etmek istediğiniz bir den çok aküyü paralel bağlamanız gerekecektir. Yanlız video da alternatör devri düşük gibi görünüyor. Alternatörü biraz daha devirlendirip şarj esnasında voltaj ölçümü yapın. Su çarkınız büyük suyu çarkın kanatlarına biraz daha yukarıdan düşürebilirseniz, ve kayışı iptal edip o kısmıda zincir tahrikli yaparsanız verim artar diye düşünüyorum.
Fizik kuralları vardır.Ne kadar yöntem denesem de yağmur sonrası aldığım değerlere yaklaşamıyorum, suyun merkezini yukarı çektim hızlanıp çarka vurdurdum gene yok, tabi suyun azalması büyük faktör fakat bence asıl gücün çoğunu kayış aksam alıyor onu zincire cevirmek ise hayli bir uğraşlı aslında arada uğraşasım geliyor, mesela kayış kasnağını çeviren volanı ağırlık olarak zincir aksama eklemek var fakat bence yağmurlu havaları beklemek en iyisi.
Ne kadar yöntem denesem de yağmur sonrası aldığım değerlere yaklaşamıyorum, suyun merkezini yukarı çektim hızlanıp çarka vurdurdum gene yok, tabi suyun azalması büyük faktör fakat bence asıl gücün çoğunu kayış aksam alıyor onu zincire cevirmek ise hayli bir uğraşlı aslında arada uğraşasım geliyor, mesela kayış kasnağını çeviren volanı ağırlık olarak zincir aksama eklemek var fakat bence yağmurlu havaları beklemek en iyisi.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?