Su çarkı ile elektirik üretimi 12v alındı

Ben de işte bu yüzden boşta da ölçmek gerekir dedim ya...
bak boşta ölçmek aldatır,şarj ettim 13,8 volt gördüm aldatır. kapasite (sığaç) önemlidir. eğer akün gerçek değerinde ise dediklerin doğru ama akün ölmüşse şap sürsen verdiği her değer yanıltır. cihazı tamir etmek sorun değil ama beslediği sistem sağlam mı acaba yani aküler. akü veya aküler sağlam değilse ne yaparsan yap boş. ölü bir aküye 13 volt veren sistem saülıklı çalışıyor demek te hatalı. teknik deteylarla yorma beni...
 
Dinamoya boş mevcut aküyü bağlama amacım dinamo ya elektirik vermeden ne kadar dönerse dönsün 2-3V vermesi sesinden de anlıyorsunuz zaten ama aküyü bağlayınca bir kasılma oluyor yavaşlıyor 12-13 V ye çıkıyor değeri eğer problem akü ise değişilir zor bir şey değil sadece amaç her ne kadar atıl durumda da olsa ortalama ne kadar volt alındığı bu arada dinamoda baya eski bir dinamo hurdacıdan 20 tl e almışdım rafların en altından aldı açıkcası ilk başda zorda dönüyordu dinamo değişir yada rektefiye falan oluyorsa o da olur benim düşüncem dinamonun biraz verimsiz olması çünkü şu halli bile baya bir devire sahip mobilet bloğunda artıyor asıl devir şuan dinamoyu döndüren son dişli pistona hareket verirdi ve bu devirde piston fazla gitmez şişerdi gibime geliyor bence devir fena değil
 
 
Bir sorum var ben şimdi araç dinamosundan gelen V cinsinden gerilimi okuyabiliyorum fakat 60 amper bir aküyü doldurmanın kaç saat süreceğini öğrenmek için dinamonun kaç amper verdiğini nasıl ölçmeliyim ve 2 tane aynı marka model amper akü aldım diyelim bunları 1 dinamo ile şarj etmem mümkünmü 13.5V alsam dinamodan yetermi bu 2 sine ?
 
Kolay gelsin başarılar, kullandığınız alternatör devrinde döndüğünde en kötü ihtimal ile 14 volt seviyelerinde 40 amper üretir 40 amper ile teorik olarak 400 amper aküyü şarj edebilirsiniz. Şarj etmek istediğiniz bir den çok aküyü paralel bağlamanız gerekecektir. Yanlız video da alternatör devri düşük gibi görünüyor. Alternatörü biraz daha devirlendirip şarj esnasında voltaj ölçümü yapın. Su çarkınız büyük suyu çarkın kanatlarına biraz daha yukarıdan düşürebilirseniz, ve kayışı iptal edip o kısmıda zincir tahrikli yaparsanız verim artar diye düşünüyorum.
 
Haklısınız kayış işi çok bozuyor kasdırıyor saçma bir şekilde ıslandımı kaçırıyor şuan su aldığım yeri 25m yukarı çekdim kot farkı 1.5m arttı eski yerine göre şimdi su biraz daha yükseldi o şekil çarka üstden suyu vurdurmaya çalışacağım sonra ölçümler.
 
Ne kadar yöntem denesem de yağmur sonrası aldığım değerlere yaklaşamıyorum, suyun merkezini yukarı çektim hızlanıp çarka vurdurdum gene yok, tabi suyun azalması büyük faktör fakat bence asıl gücün çoğunu kayış aksam alıyor onu zincire cevirmek ise hayli bir uğraşlı aslında arada uğraşasım geliyor, mesela kayış kasnağını çeviren volanı ağırlık olarak zincir aksama eklemek var fakat bence yağmurlu havaları beklemek en iyisi.
 
Fizik kuralları vardır.
Bir kuvvete etkiyen diğer kuvvet bileşenleri toplanırsa momentin yönü belirlenir.
Dinamonun tam performans ile dönebilmesi için belli bir gücün dinamoya aktarılması gerekir. Örneğin 1 hp.
1hp gücü elde edebilmek için ise, eksen yarıçapındaki f kuvvetinin nevton olarak hesaplanabilmesi gerekmektedir.
(Bunun basit açıklaması TORK kelimesi ile ifade edilir)
Çarka etki eden su kuvvetinin bir torku vardır. Bu tork kuvveti birim zamandaki çarklara akıtılan su miktarının ağırlığı ile kabaca hesaplanabilir.
Ancak bu tork kuvvetinin artırılabilmesi için, suyun debisini (akış hızını) artırmaya kalkışırsan, bu sefer de KARŞI KUVVET karşı koyacaktır.
Karşı kuvveti ne denli yenmeye çalışırsan çalış, karşına bazı etkenler çıkacaktır. Burada bu etkenlerin en önemli sebebinin güç aktarımı olduğudur.
Güç aktarımında en önemli unsur ise sürtünme katsayısıdır. Yani hız arttıkça sürtünme daha fazla olacak, dinamoya aktarabileceğin güç artacağı yerde kayışta enerjiye çevrilerek kayışın sürtünmesine sebep olacaktır.
Zincir kullanılması halinde ne olur?
Etki tepki kuralı gereği, zincir bu gücü dinamoya iletmeye çalışacak, ancak dinamonun ters momentumu, bu sefer de, iki kuvvetin çarpıştığı noktadaki güç aktarımının yeterli olmadığı durumlarda etki kuvvetinin (Su miktarı) bir kısmının geri tepkimesi ile sonuçlanacaktır.
BASİT BİR İZAH:
Çarkın sabitlendiğini varsayarsak, çarka ne kadar su aktarırsan aktar, tüm su çarkın kanatlarından tepilerek atılacaktır.
Keza çarkı çok zor dönecek şekilde bir yerlerinden sıkıştırmışsak ta durum aynıdır. Yani aktarılan su çarkı belki bir miktar hızla döndürebilecek, ama asla tam devirde dönderemeyecektir.
NASIL YAPILIR?
Motor gücü ve (n) yarıçapındaki tork kuvveti hesaplanır. Bu kuvvetin tam olarak dengelenmesi için gerekli ağırlık hesaplanır. Örneğin 20kg bulundu.
O halde önce yapılması gereken şey bu dengenin sağlanabilmesidir.
Bu dengenin sağlanabilmesi için de çark kanatlarında depolanan ve (n) yarıçapındaki belli hız için ne kadar suyun depolanması geretiğidir.
KISACA:
İlk öncelikle çark kanatlarını 4-5 kat büyütmeli, buradaki su miktarı ile çarka belli momentumu kazandırabilmelisin.
Elde edilen güç, karşı güç ile olan direncin, dolayısı ile kayışın sürtünme direncini yeniyorsa, yani yani kayış kayıyorsa, ya ilave kayış ile güç aktarımını artırmalısın, ya da zincir bağlamalısın.
 

Suyu daha yukarıdan alma şansınız yokmu? Su hattı inişli çıkışlı olsada neredeyse düz bir hattı takip ediyor. Ayrıca çarkın kanat yapılarını yada açılarını değiştirebilirsiniz.Kayışın dönerken oluşturduğu direnç zincirden çok daha fazladır. Neticede kaçırma yapmaması için bir miktarda gerdirmek gerekir. Yerinizde olsam ilk önce kayışı zincire çevirirdim. Bisiklet zinciri ve uygun dişli kullanabilirsiniz. Sonrada kanat açılarını biraz daha yatay eksene doğru çevirerek denerdim.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…