Su çarkı ile elektirik üretimi 12v alındı

Su hattını yukarı almak için daha uğraşmam çünkü bayağı bir uzatmam gerek ki biraz kot farkı elde edebileyim yapabileceğim tek şey kayışı zincire çevirmek oda baya zahmetli olacak gibi çünkü kayışlı deviri yakalamak için zincir aksama 1-2 dişli ilave edilecek ayrı bir mil lazım mili oturtacak yer yok ondan geri duruyorum çark zaten ahşapdan en adi duran o biraz uğraşsan dağılacak ondan mütevellit hiç uğraşamam ne zaman yırmak fırtınada şahlanır gelir o çarkı alır o zaman yeni bir çark yaparım : D durum böyle.
 
Bugün biraz uğraşarak kayışlı sistemi zincire çevirmek için ilk adım atıldı bir aksilik olmaz ise yarın zincir sistemi bitmiş olacak ondan sonra ölçüm yapacağım duruma göre hem kayışlı hem zincir aksamlı bir video çekip arasındaki voltaj değerlerini kayıt edip paylaşacağım.
 
20210814_120613.jpg
20210814_120708.jpg

Bu resimlerdeki motoru buldum sanırsam kendinden çıkışlı 3 fazı var biraz ellen cevirdiğimde 0.09 kadar ac volt alıyorum benim sorum ben bunun göbeğini taşlatsam mıknatıs döşesem oraya araç altarnatörü ile aldığımdan fazla alırım gibime geliyor sonrada dc e çeviririm onu sonuçta bu 36 oyuklu bir motor eski çamaşır motorlarından ve dc akımı eve taşıyana kadar ac akımı eve taşır daha yakın yerde dc e çeviririm olurmu uğraşmaya değermi ne dersiniz bu işlerle uğraşmış sevgili forum sakinleri.
 
Üstdeki motoru ayarlayıp araç dinamosunun yerine koydum 65 66 wat ac çıkış aldım bunu köprü diyot ile dc akıma çevirdim oda 50-52 volt arası veriyor fakat araç lambası taktım köprü diyotdan çıkan + ve - uca sanki kısa devre gibi kablolarda ark oluşdu yakmadı lambayı ben direk bunu böyle aküye versem olmaz zannedersem akü şarj kontrol cihazı aldım mptt olmayanından onun gelmesini beklemeliyim zannedersem sonra amperini ölçeceğim
Üstdeki motoru ayarlayıp araç dinamosunun yerine koydum 65 66 wat ac çıkış aldım bunu köprü diyot ile dc akıma çevirdim oda 50-52 volt arası veriyor fakat araç lambası taktım köprü diyotdan çıkan + ve - uca sanki kısa devre gibi kablolarda ark oluşdu yakmadı lambayı ben direk bunu böyle aküye versem olmaz zannedersem akü şarj kontrol cihazı aldım mptt olmayanından onun gelmesini beklemeliyim zannedersem sonra amperini ölçeceğim
ama tahmini 1.2 yada 1.5 amper veriyordur tahminimce.
 
Son düzenleme:
Lambayı taktığınızda motor devri düştü mü?

Lamba yanmıyor ise ya bu motor güç üretmiyor yada lamba arızalandı.

Aldığınız şarj regülatörünün maksimum giriş voltajına dikkat edin. Bu motor şarj regülatörünüzü yakmasın.

---------------------------------------

Ampül ile yaptığınız testte devreye paralel voltmetre ve devreye seri ampermetre takın ki ne güç üretiliyor ölçmüş ve görmüş oluruz.
 
Lambayı taktığınızda motor devri düştü mü?

Lamba yanmıyor ise ya bu motor güç üretmiyor yada lamba arızalandı.

Aldığınız şarj regülatörünün maksimum giriş voltajına dikkat edin. Bu motor şarj regülatörünüzü yakmasın.

---------------------------------------

Ampül ile yaptığınız testte devreye paralel voltmetre ve devreye seri ampermetre takın ki ne güç üretiliyor ölçmüş ve görmüş oluruz.
amacım ampul ile amperini ölçmekti tamda üstüne bastınız fakat durum böyle, yakmadı ama hiç olmazsa ampul içerisindeki o ince teli kızartabilirdi. 2 fazlı köprü diyotu (metal kasalı olan) + işareti olan yer ve çaprazı - den dc volt çıkışlarını aldım diger 2 ucada rasgele motordan gelen 2 kabloyu bağladım ampuller sağlam aküye takınca yanıyor tek seçenek motor onu yakacak amperi malesef üretemiyor.
 
Bu motoru 2 gün çalıştırdım suya biraz ayar vererek 110 volt lara çıktım 2 gün çalıştı sistem ampülleride yaktı fakat 2. gün sonunda motor kasıldı baya zor dönmeye başladı yaptığım altarnatörde rulmanlı sistem yok ondan titreşime dayanamadı zaten göbeğinide biraz genişletmiş onu rafa kaldıracağım eski araç altarnatörüne yöneldim sökdüm bir yerde okuduğuma göre direk sargıdan alırsan çıktıyı ac volt veriyormuş denemeklik biraz mıknatısladım çevirdim volt alamadım sonra multi metre ile sargıdan gelen kabloları test ettim kendimce 3 kabloda sanki bir birine bağlı multi metre 3 kablodada ötüyor amacım ona mıknatıs dizip düşük volt ve takribi 5-8 amper arası güç almaktı kabloları diğer motora göre baya kalın şimdi o sargıları çıkarıp diğer motorun sargılarından ona sarmak niyetindeyim daha fazla tur ile sonuçta bunun başı ve dibinde rulman var :D
 
Eski araç alternatorunde diyorlar var. Dediğiniz gibi 3 sargisi mevcut. 3 sargidan ac voltaj alırsınız ama hangi frekans ve voltaj bilemiyorum. Bu değerler devir ve o alternatorun kutup sayısına bağlıdır.

Araç alternatorunun guc üretmesi için rotorunun miknatislanmasi gerekmekte. Yada rotoru tornada traslayip mıknatıs yapıştırılmali.

Bu durum ikinci sorunu meydana getirir çıkış voltajinin düzenlenmesi. Üreteceğiz enerji Bu durumda değişen voltajlarda olacaktır.

Orjinal hali ile konjektor kullanılırsa çıkış voltaji 14.5 volt mertebelerinde olacaktır.
‐---------------------------------
Not eğer bir yerden edinebiliyorsaniz elektrikli bisiklet motoru bulun. Alternator olarak bu motoru kullanın.

Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,833
Mesajlar
930,579
Kullanıcılar
452,658
Son üye
yılmaz_yılan

Yeni konular

Geri
Üst