Türk Akademisyenin İcadı Tren (Maglev)

Aksi

Site Yetkilisi
Yönetici
Site Yetkilisi
Katılım
26 Eyl 2008
Mesajlar
1,886
Puanları
472
Yaş
41
Türk akademisyenin icadı

Karadeniz Teknik Üniversitesi fizik bölümü başkanı üç yılda bu treni geliştirdi


190420112117035240709.jpg


Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Fizik Bölümü Süperiletkenlik Araştırma Grubu tarafından satte yaklaşık 500 kilometre hıza ulaşabilen manyetik raylı tren (maglev) prototipi geliştirildi.

KTÜ Fizik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ekrem Yanmaz, 1988 yılından beri süperiletkenler üzerinde çalıştıklarını belirterek, bölümlerinde kurulan Süperiletkenlik Araştırma Grubu’nun da 1993 yılından beri süperiletkenlerin üretiminde ve karakterizasyonunda önemli çalışmalara imza attığını bildirdi. TÜBİTAK destekli gerçekleştirilen projenin Yrd. Doç. Dr. Alev Aydıner ve doktora öğrencilerinden araştırma görevlileri Bakiye Çakır ile Mehmet Başoğlu’ndan oluşan ekiple yaklaşık 3 yıllık bir çalışma sonucunda tamamlandığını ifade eden Fizik Bölümü Başkanı Yanmaz, “Maglev sistemlerinde kullanılan büyük çaplı tek kristal külçe süperiletkenler, üstten aşılama-eritme-büyütme (top seed) yöntemiyle Türkiye’de ilk kez KTÜ’de üretildi ve üretilen tek kristal külçe süperiletkenler yardımıyla sürtünmesiz yüksek hızlı tren prototipi oluşturuldu” dedi. Prof. Dr. Ekrem Yanmaz, projenin taşıma ve ulaşım sektörüne çok fazla yarar sağlayabileceğini, sistem sayesinde trenlerin güvenli bir şekilde saatte yaklaşık 500 kilometre hıza ulaşabileceğini bildirdi.

Trk akademisyenin icad - GAZETEVATAN.COM
 
bu tur faalıyetler gogsumuzu kabartıyor gurur duyuyoruz ınsallah daha ıyılerınıde yaparız emegı gecen herkesın elıne saglık
 
Bu bir icad değil bilinen bir şeyin millileştirilmiş hali değil mi? Çünkü bildiğim kadarıyla bu prensipte çalışan trenleri Almanlar çok önceden yaptı ve 450 Km hıza ulaştılar hatta yanlış hatırlamıyorsam bunun hattını Çin-Şangay'a da kuruyorlardı.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,755
Mesajlar
929,698
Kullanıcılar
452,505
Son üye
ironman2112

Yeni konular

Geri
Üst