Sanırım bu malzemelerin kataloğunu bulamam. Piyasa malı çünkü kataloğu markası vs yok. Ama kabaca hesaplasak yeterli olacak. Yani benim 0.1 mm hassasiyet elde etmem yeterli aslında bu iş için...
Yanlış okumuyorsam kataloğa göre MXL 20 dişli kasnağın efektif çapı 12.93 mm.
12.93 / (200x32x2) = 12.93 / 12800 = 0.00101 mm, step motorun bir adımına karşın arabanın teorik birim ilerleme miktarı.
Her büyüklükteki kasnağa açılabilecek min ve max delik çapı bellidir. Alırken eğer istediğiniz çapta hazır bulamazsanız, bağlayacağınız milin çapının bu aralıkta olması ve tornada deliğin uygun çapa getirilmesi gerekir. İki kayış 4 kasnak olduğu için kasnak çapları ve oranları istenildiği gibi ayarlanabilir, örneğin ikisi de 1:1.5 gibi, 1.5x1.5 = 2.25 toplam kasnak oranı (2 yerine).
Arabanın üstüne küçük bir alü parça (takoza da bağlı veya takozla tek bir parça) ve arabanın ortasına gelecek şekilde bir de L parça konup kayış bağlanabilir.
Takozun, ölçülen bir parça dokunduğunda yerinden oynamaması için tork önemli olabilir. Gerekirse adım sayısı azaltılabilir.
Gerdirme yayı uzun mesafede zayıf kalabilir. Sağdaki makara (+motor da) gerdirme için slotla bağlanırsa daha uygun olabilir.
Sizinki her ne kadar daha kısa mesafeli olsa da tork ve hassasiyet açısından daha iyi ve daha büyük olan servo motor/sürücü kullanıldığı dikkatinizden kaçmamıştır.
Ben yapıyor olsam bu örneği görünce, step motorun küçük olmasını da göz önüne alarak kasnak ile torku artırır ve 1/32 den daha düşük adım seçerek torkun fazla düşmemesini sağlardım.
Böyle bir araç değil de tartı panosu gibi yere mesafe girerek istenilen yere giden veya cetveli hareket ettiren cihaz varmış piyasada paylaşıldı maalesef adını hatırlamyorum, belki 2014 te KAZIMUGUR Hoca zamanında. Enkoder diskleriyle yapmak mümkün sanıyorum yazıcı mantığında.