Tek fazlı merkez kaçlı asansör motorunun bağlantı şeması

soylu80

Üye
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
94
Puanları
1
Yaş
36
arkadaşlar ben enka aş de moskova projelerinde çalışıyorum elektrik atolyesi sorumlusuyum ve elektrik teknikeriyim.

bizim ustalardan birisi bu tür bi motorun bağlantılarına dilkkat etmeden kumanda ve motor sargılarını sökmüş. aksi gibi elimde de şeması yok! motor tek fazlı ana ve yardımcı sargılardan oluşuyor!
bi çok şey denedim ama olmuyor. sistemde iki adet 10mf ve 20 mf kondansator var! ayrıca merkez kaç sistemiyle platin olayı var. motor sargısını hallettik ama bağlantıyı çözümleyemiyorum.
motorun iki yönde çalışmasını sağlayan kumanda(butonlar) var ve stop butonu!

kumanda şeması konusunda yardımcı olmak isteyen arkadaşlara şimdiden teşekkürler
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Sn soylu80* senin istediğin kalkış ve daimi kapasitörlü devre şekilde sağda vermiş olduğum şema devir yönü değişimi için terminal köprü bağlantıları yer değişmekte gördüğün gibi bunu çok basit bir kumanda devresi ile sağlayabilirsin bunu çizmeye gerek duymuyorum(Basit elektriksel kitleme devresi) ileri için ilk devredeki köprüyü sağlayacak ileri kontaktör kontağı geri içinde ikinci devredeki köprüyü sağlayacak geri kontaktör kontağı kolay gelsin.
 
Teşekkürler

ama Bu Adİ Bİ Motor Ve Kumanda Panosu Yok Sadece Basİt Bİr Kumandasi(İlerİ Gerİ) Butonu Ve Stop Butonu Var! KontaktÖr Falan Yok! Bunun DiŞinda Sadece Bu Butonlar Yardimiyla Ana Sargilarin UÇlarinin Ve Dolayisiyla Motor YÖnÜnÜ DeĞİŞtİrmek Gerekİyor. Seyyar Bİ AsansÖr Motoru Bu!

İkİ YÖn Butonu
stop Butonu
İkİ KondansatÖr
bİr MerkezkaÇ Platİnİ
1 MÜŞterek
bİ Ana Sargi Ucu
bİ Yardimci Sargi Ucu Var!

valla Çok UĞraŞtim Bİ TÜrlÜ BaĞlayamadim Şemasi Olandan Rİca Edİyorum!
 
ileri ve geri yön butonları bildiğimiz jog butonu mu, yoksa daha çok kontağı olan bir butonmu; bunun bilinmesi gerekir galiba...
 
jog butonu stop butonu olacak kontaktör olmayacak ne mümkün!  benim verdiğim devrede santrifüj anahtar var dikkat edersen ilk hareket kapasitörünü ve yardımcı sargıyı devreden çıkarıyor.Mehmet hocam teşekkürler...
 
valla abi mümkün
çünkü bu böyle geldi
ve karmaşık bi klemens bağlantısı var!
üç fazlı olsa problem yok
platin var iki kondansatör.

emekleriniz ve cevaplarınız için teşekkürler

zaten şema üzerinde çalışıyorum! umarım halledebilirim!
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…