genctr
Üye
- Katılım
- 22 Nis 2012
- Mesajlar
- 11
- Puanları
- 1
- Yaş
- 43
AMACIMIZ
Teknik Öğretmenlerin Unvan Sıkıntılarının giderilmesi amacı ile ilgili çözüm mercilerini harekete geçirmek. Çözüm mercilerinin sıkıntılarımızı gidermek için beklentisi olan kamuoyu baskısını oluşturmak adına her türlü iletişim yöntemlerini kullanmak.
Bu amaçla sitemizde lobi verileri başlığı altında tüm mercilerin iletişim bilgileri mevcut olup sitemizdeki veritabanını da lobi yaparken kullanacak argümanları içermektedir. Yıllarca tüm haksızlıkları içine atmış olan Teknik Öğretmenlerin bunu dışa vururken yine de ETİK VE RESMİ dile dikkat edeceği kesindir. Biz yapmazsak kim yapacak ki mantığı ile lobi verileri içerisinde bulunan mercilere, sitemizde de bulunan argümanları da kullanarak; faks, mail, ya da telefon yolu ile sorunlarımızı anlatmaları. Bu şekilde yıllardır ,olduğu yerinde sayan sorunlarımızı çözmeyi hedeflemekteyiz.
1. Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Teknik Öğretmenlerin başvurabileceği TEKNİK HİZMETLER sınıfında kadroların açılması. ( teknolog,teknolojist,Teknik uzman vb teknik kadrolar)
2. Teknik öğretmenlerin aldığı eğitimler ve üretim sahasındaki deneyimleri neticesinde yerli üretimin söz konusu olduğu bugünlerde, özel sektörde unvan tanımlaması yapılarak ,teknik öğretmenlere unvanlarına uygun istihdam alanı oluşturulması.
3. 1992 yılında 3795 sayılı kanun ile tüm Teknik Öğretmenlere (4 yıllık Teknik Eğitim Fakültesi mezunu Meslek Lisesi Öğretmeni) 1 yıl tamamlama ile mühendis olabilme hakkı tanınmıştır. Teknik öğretmenlere mühendislik yolunun ivedilikle açılması .
* Diplomalarımızın Fiziki Yapısı ve kadrosu ile zaten kendi fakültelerimiz olan Teknoloji Fakültelerine eş tutulmalıdır.
YA DA
* YÖK tüm Mühendislik fakültelerini tüm teknik öğretmenlere tamamlama eğitimine açmalıdır. Altyapı eksikliği mazeret ise; Açık Öğretim Fakültesini kullanarak uzaktan eğitim ile tamamlama sistemini kurmalıdır.
YA DA
* Tüm mevzuat ayıklanarak Teknik Öğretmenlerin Mühendisler ile aynı haklara sahip olmaları sağlanmalı ve oda kurmalarının yolu açılmalıdır.
4. Mesleki ve teknik eğitime ayrılan payın artırılması ve teknik öğretmenlerin atanmasına öncelik tanınması. 13 yıldır atama sayısı çok az olan ve bundan dolayı mağdur olan teknik öğretmenlerin atama sayılarının artırılması,ünvan, yetki probleminin giderilmesi
5. Teknoloji ve Tasarım Alanına kaynak olarak belirlenen 12/07/2010 tarihli ve 74 sayılı Kararla değişik 07/07/2009 tarihli ve 80 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı eki Çizelgedeki yükseköğretim programları mezunlarından, Teknoloji ve Tasarım Alanı Öğretmenliği açığının giderilememesi durumunda, 2011 yılı atama dönemlerine mahsus olmak üzere aynı kararın ataması yapılmayan teknik öğretmenlerin Teknoloji Tasarım öğretmenliğine 1.kaynak alan olarak atanmasının sürekli hale getirilmesi.
TEKNİK ÖĞRETMENLERİN SORUNLARI
•Özel sektörde ve kamuda teknik öğretmen pozisyonunun olmaması 4 yıl eğitim alan teknik öğretmenin 2 yıllık M.Y.O mezunları ve lise mezunları ile aynı statüde çalıştırılmaktadır.
•Halk eğitim merkezlerinde lise ve 2 yıllık M.Y.O mezunlarının usta öğretici olarak çalıştırılması ve 4 yıllık mezunu mesleki eğitim fakültesi mezunlarına istihdam yaratılamaması,buralara atamaların yapılmaması ve ücretli olarak usta öğretici olarak çalışması.
TEKNİK ÖĞRETMENLER ARTIK BİR ÇÖZÜM İSTİYOR !
Teknik Öğretmenlerin Unvan Sıkıntılarının giderilmesi amacı ile ilgili çözüm mercilerini harekete geçirmek. Çözüm mercilerinin sıkıntılarımızı gidermek için beklentisi olan kamuoyu baskısını oluşturmak adına her türlü iletişim yöntemlerini kullanmak.
Bu amaçla sitemizde lobi verileri başlığı altında tüm mercilerin iletişim bilgileri mevcut olup sitemizdeki veritabanını da lobi yaparken kullanacak argümanları içermektedir. Yıllarca tüm haksızlıkları içine atmış olan Teknik Öğretmenlerin bunu dışa vururken yine de ETİK VE RESMİ dile dikkat edeceği kesindir. Biz yapmazsak kim yapacak ki mantığı ile lobi verileri içerisinde bulunan mercilere, sitemizde de bulunan argümanları da kullanarak; faks, mail, ya da telefon yolu ile sorunlarımızı anlatmaları. Bu şekilde yıllardır ,olduğu yerinde sayan sorunlarımızı çözmeyi hedeflemekteyiz.
ÇÖZÜM ÖNERİLERİMİZ
1. Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Teknik Öğretmenlerin başvurabileceği TEKNİK HİZMETLER sınıfında kadroların açılması. ( teknolog,teknolojist,Teknik uzman vb teknik kadrolar)
2. Teknik öğretmenlerin aldığı eğitimler ve üretim sahasındaki deneyimleri neticesinde yerli üretimin söz konusu olduğu bugünlerde, özel sektörde unvan tanımlaması yapılarak ,teknik öğretmenlere unvanlarına uygun istihdam alanı oluşturulması.
3. 1992 yılında 3795 sayılı kanun ile tüm Teknik Öğretmenlere (4 yıllık Teknik Eğitim Fakültesi mezunu Meslek Lisesi Öğretmeni) 1 yıl tamamlama ile mühendis olabilme hakkı tanınmıştır. Teknik öğretmenlere mühendislik yolunun ivedilikle açılması .
* Diplomalarımızın Fiziki Yapısı ve kadrosu ile zaten kendi fakültelerimiz olan Teknoloji Fakültelerine eş tutulmalıdır.
YA DA
* YÖK tüm Mühendislik fakültelerini tüm teknik öğretmenlere tamamlama eğitimine açmalıdır. Altyapı eksikliği mazeret ise; Açık Öğretim Fakültesini kullanarak uzaktan eğitim ile tamamlama sistemini kurmalıdır.
YA DA
* Tüm mevzuat ayıklanarak Teknik Öğretmenlerin Mühendisler ile aynı haklara sahip olmaları sağlanmalı ve oda kurmalarının yolu açılmalıdır.
4. Mesleki ve teknik eğitime ayrılan payın artırılması ve teknik öğretmenlerin atanmasına öncelik tanınması. 13 yıldır atama sayısı çok az olan ve bundan dolayı mağdur olan teknik öğretmenlerin atama sayılarının artırılması,ünvan, yetki probleminin giderilmesi
5. Teknoloji ve Tasarım Alanına kaynak olarak belirlenen 12/07/2010 tarihli ve 74 sayılı Kararla değişik 07/07/2009 tarihli ve 80 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı eki Çizelgedeki yükseköğretim programları mezunlarından, Teknoloji ve Tasarım Alanı Öğretmenliği açığının giderilememesi durumunda, 2011 yılı atama dönemlerine mahsus olmak üzere aynı kararın ataması yapılmayan teknik öğretmenlerin Teknoloji Tasarım öğretmenliğine 1.kaynak alan olarak atanmasının sürekli hale getirilmesi.
TEKNİK ÖĞRETMENLERİN SORUNLARI
•
3795 Sayılı Kanunun Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının çalışma alanları göz önüne alınarak Mühendislik Tamamlama Hakkı çıkarılıp, fakat bu kanuna çeşitli eklemeler yapılarak Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının mühendis olmaları 20 yıldır engellenmektedir. Mühendislik tamamlama hakkı sadece bir defa uygulanmıştır. •Kamu kurum ve kuruluşlarında (atama sayısı çok az olan öğretmenlik hariç) teknik öğretmen kadrosu olmadığı için bu alanda istihdam edilememek. ( kamu kuruluşlarında teknik öğretmenlerin istihdam edilebileceği kadrolar açmak Devlet Personel Başkanlığının yetkisindedir.)
•Teknik öğretmen atamaları 1999 yılından bu yana her geçen gün azalmıştır. Bu arada teknik eğitim fakülteleri 1999 yılında 8 tane iken, 2010’da sayısı yaklaşık 20 olmuştur. Son olarak teknik eğitim fakülteleri kapatılmış teknoloji fakültelerine dönüştürülmüş, teknik eğitim fakültesi mezunları mağdur olmuşlardır.
•Zaten sınırlı sayıda ataması yapılan teknik öğretmenlerin meslek liselerinde ücretli öğretmenlik sistemi yüzünden mağdur olmalarıdır.•Özel sektörde ve kamuda teknik öğretmen pozisyonunun olmaması 4 yıl eğitim alan teknik öğretmenin 2 yıllık M.Y.O mezunları ve lise mezunları ile aynı statüde çalıştırılmaktadır.
•Halk eğitim merkezlerinde lise ve 2 yıllık M.Y.O mezunlarının usta öğretici olarak çalıştırılması ve 4 yıllık mezunu mesleki eğitim fakültesi mezunlarına istihdam yaratılamaması,buralara atamaların yapılmaması ve ücretli olarak usta öğretici olarak çalışması.
TEKNİK ÖĞRETMENLER ARTIK BİR ÇÖZÜM İSTİYOR !