Boş verin şimdi icat etmeyibaşımıza icat çıkarmayın demiş büyüklerimiz.
Ben boş verdim bunları... Kafama göre takılıyorum.
Benim araştırıp ta bulamadığım çok önemli bir konu var.
Arkadaş bu aküler kaç amper
68 ah bir akü kaç amperdir.
68 ah akü bir saatte 68 amper üretiyor anladık ta....
ben bu aküyü ampermetre ile ölçtüğümde kaç amper görmem gerekir
Gerçekten bu önemli bir konu yani
Bir cevap bulamadım.
Mutlaka aranızda bir akü satıcısı tanıdık biri vardır.
Bu konuyu bulamıyorum.
Aküler ah değeri üzerinden hesaplanır diye konular var.
ama bir türlü şunu bulamadım.
Bu akü ampermetre ile ölçülürse eğer şu kadar amper gösterir demiyorlar.
Toprak hattında biriken statik elektrik diye bir şey yok.Toprak hattında biriken statik Elektrik var.
Ondan bahsediyorlar.
Olay tamamen hileden ibaret.
Bende denedim.
Gerçekten oluyor.
Ama iş 5 kw deyince beyinler yanar
Yok öyle bir şey internette bu tür yüzlerce video var sakın inanmayın
hepsi hileden ibaret.
Biraz fizik biraz kimya az bir şeyde elektrik var
Statik elektrik nedir.Toprak hattında biriken statik Elektrik diye bir şey yok.
Toprak hattı ve nötr arasında veya
nötr ile şebeke su borusu vs. gibi
kendi oluşturacağınız bir başka toprak hattı arasında
bir gerilim ölçebilir ve nötr hattı yeterince kötü ise
buradan 3-5 Watt bir lamba led vs. çalıştırabilirsiniz.
Ve bu nötr üzerinde toprağa karşı ölçülen gerilim
o sırada o faz nötr hattına ne kadar çok yükleniliyorsa o derece artar.
Bunun sebebi çok basit,
nötr hattıda bina girişinde veya binaya gelen direkde mi bir yerde toprak hattına bağlı,
şimdi faz nötr arasında bağlı fırın ütü vs. cihazlar var çalışıyorlar diyelim,
nötr hattının bu cihazlara bağlı olduğu nokta yani prizden,
bahsettiğim nötr ile toprağın birbirine bağlı olduğu noktaya kadar olan
nötr kablosu kısmını
(hayal etmesi biraz zor olabilir çizerseniz çok kolay anlaşılır)
binanın evin faz nötr hattı giriş noktasına göre bir direnç-yük olarak düşünebilirsiniz,
işte nötr toprak arası gerilim bu anlattığım kablo kısmı üzerinde düşen gerilimdir.
Şu videolarda açıkca anlatılıyor ama ingilizce:
imzanız güzel bunu çok beğendimHiç bir ampermetre kapasite yönünden şu kadar akım verir diye bir şey ölçemez amper ölçen cihazlar pensampermetre(kabloladan yada baradan ölçer) veya mutlimetrelerde kullanılan devreye seri bağlanana ampermetrelerdir.Bunlarda yük varsa yani akım varsa ölçerler.Mesela gerilimi ölçerken yük olması gerekmez iki uç arasındaki potansiyel farkı ölçersin ama akım da öyle değildir.Devrede akım yani yük yokken akım kapasitesi ölçülemez.Pens ampermetreler kablodan geçen akım şiddetine göre akımı hesaplar .Multimetre tipi cihazlar ise ufak akımları 5-10 amper gibi akımları ölçer daha yüksek akıma maruz kalırlarsa cihaz patlar.Verdiğiniz örnekte şu söylenebilir 12volt 68 amper akü ise 816 watt güce tekabül eder.Teorik olarak 816 watt gücü 1 saat çalıştırması gerekir.Akünün kendi iç direnci verim gibi mevzular işin içine girince bu değerleri almak zorlaşır.
Geceki mesajlarınızın nerdeyse tamamını değiştirmişsiniz hayırdır? Sözünüzün arkasında durmayı sevmez misiniz her yazdığınızı değiştirir misiniz? Alıntı yapılınca kaynak belirtmeyi de adet edinin.Demek ki bu konuyu kimse merak etmemiş.
Benim de bir kaç saat önce aklıma geldi bir araştırma yapayım dedim.
Ama öyle iç açıcı bilgilerle karşılaşmadım.
Belki siz biliyor olmalısınız dedim ama
Malesef sizinde bir bilginiz yokmuş
Dün biri mail adresime giriş yapmaya çalışmış.
Mail adresim geçiciydi.
şifresiz giriş yapıyordum.
mail adresimi heklemeye çalışınca oturum kapandı. mail adresim devre dışı kaldı
Oysaki mail adresimi sadece bu site oluşturdum.
Başka da kimseler bilmiyordu.
Kim yapmış olabilir acaba
Bakın şöyle bir şey buldum.
Akülerin içinde depolanmış olan enerjinin ne kadarını kullandığımız ise DEŞARJ DERİNLİĞİolarak tanımlanmaktadır . Örnek Aküde depolanmışolan enerji miktarı 140 Ah (AMPER/SAAT) olarak belirtilmiş ise biz 70 Ah enerji tükettiğimizde, akünün deşarj derinliğini 50% olarak ifadeediyoruz. Eğer 112 Ah enerji tüketmiş isek, deşarj derinliği 80% olmuştur diyoruz.
Akünün üzerinde belirtilen Ah değeri ise genellikle 20 saat süren sabit akım çekimi ile hesaplanan değerdir. Yani 140 Ah kapasiteli bir akü saatte7 amper sabit akım çekilerek, 20 saat süre ile deşarj edildiğinde etiketinde belirtilmiş olan enerjisinin tamamını verecektir.
Bu şekilde boşaltılırsa ve 10 saatte 14 Amper akım ile şarj edilirse, bu ideal bir CYCLE (DÖNGÜ) olmaktadır.
Akü üreticileri LIFE CYCLE (ÖMÜR DÖNGÜ SAYISI) verirken bu ideal koşulların gerçekleşmesi halinde elde edilebilecek azami değeri beyanederler.
Bir akünün ÖMÜR DÖNGÜSÜ üreticisi tarafından 250 olarak belirtilmiş ise, bu akü ideal koşullar altında 250 defa ŞARJ/DEŞARJedilebilir anlamına gelir. Oysa biz akümüzü sürekli olarak 50% den daha fazla deşarj ediyorsak yani her seyahatimizde birçok kere VOLTMETRE de 11,7 volt okuyorsak ve düşük voltaj alarmları çalıyorsa akülerimizin ÖMÜR DÖNGÜSÜ 50-100 civarına düşmüş olacaktır.
Akülerimizin bize azami süre ile hizmet etmesini istiyorsak akülerimizi nominal kapasitelerinin 50% sinden daha fazla deşarjetmememiz gerekiyor.
bakın şöyle bir şey buldum diye başlayan cümle ne olabilir kiGeceki mesajlarınızın nerdeyse tamamını değiştirmişsiniz hayırdır? Sözünüzün arkasında durmayı sevmez misiniz her yazdığınızı değiştirir misiniz? Alıntı yapılınca kaynak belirtmeyi de adet edinin.
Bugüne kadar farklı birşey söylemedik gerek ben gerekse diğrr üye arkadaşlar, sulu aküler 1/10 kuralına göre şarj edilir tüketici olmayınca akım da olmayacağından neyi ölçmeyi amaçlamaktasınız? Dolayısıyla alıntıladığınız kaynaktaki 10 saat ve 14A nereden geliyor merak ettiniz mi? 140Ah - 70A - %50 - 7A - 20 saat? Basit olarak matematikteki 4 işlem yapılmakta, verdiğiniz örnek (alıntı) de dediğimizi doğruluyor.
üstelik yazdığım hiç bir şeyi değiştirmedim.bakın şöyle bir şey buldum diye başlayan cümle ne olabilir ki
Demekki bir yerden alıntı yapmışım yani.
Benim zekam o yazıyı yazacak kadar değildir
Ağaçta yetişmiyor illa ki yolda da bulmadığınıza göre kaynak açıklayın reklam değil sır hiç değil ... HErkes anlıyor neyin ne olduğunu zeka lafı edip polemik çıkarmaya veya birilerine üstün görünme derdimiz yok.bakın şöyle bir şey buldum diye başlayan cümle ne olabilir ki
Demekki bir yerden alıntı yapmışım yani.
Benim zekam o yazıyı yazacak kadar değildir
https://yesenerji.com/aküler-hakkındaAğaçta yetişmiyor illa ki yolda da bulmadığınıza göre kaynak açıklayın reklam değil sır hiç değil ... HErkes anlıyor neyin ne olduğunu zeka lafı edip polemik çıkarmaya veya birilerine üstün görünme derdimiz yok.
https://yesenerji.com/aküler-hakkındahttps://yesenerji.com/aküler-hakkında
KAYNAK BURASI....
SIR FALAN DEĞİL....
KAYNAK SORACAĞINIZ AKLIMA BİLE GELMEDİ.
Sormadım paylaşın - adet edinin dedim. Amaç herkes faydalansın, sadece paylaşılan kısımdan değil dileyen tamamını okusun yeni bilgiler edinsinhttps://yesenerji.com/aküler-hakkında
KAYNAK BURASI....
SIR FALAN DEĞİL....
KAYNAK SORACAĞINIZ AKLIMA BİLE GELMEDİ.
· KURŞUN ASİT konvansiyonel aküler (sulu akü),
- · Motor aküsü/aküleri (Ana makinenin/makinelerin çalıştırılması için kullanılır başkaca hiç bir tüketici birim ile bağlantı yapılmaz)
- A. Motoru veya jeneratörü daha sık çalıştırarak akülerin şarj seviyesinin 50% den aşağı düşmemesine özen göstermemiz,
- B. Güneş enerjisi panelleri takarak akülerimizi koruyup enerji özgürlüğüne kavuşmamız gerekir.
ŞARJ PROTOKOLÜ
Her akü üreticisinin üretmiş olduğu akü tipine uygun olarak ne şekilde şarj edilmesi gerektiğini açıklayan teknik bildirimdir. Her akü tipi farklışekillerde ve farklı sürelerde şarj edilmelidir. Yani her akünün kendisine özel açıklanmış bir şarj voltajı, şarj süresi ve Float (denge) voltajı vardır.
Eğer bir JEL aküyü, konvansiyonel kurşun asit akü şarj protokolü ile şarj edersek, her ne kadar 50% deşarj derinliğine dikkat ediyor olursak olalım,aşırı şarjdan dolayı kısa bir süre sonra arızalanmasına ve servis dışı kalmasına sebep olabiliriz.
Unutmayalım ki bu gibi durumlarda aküler garanti şartlarının dışında kalırlar.
Bunun için dikkat etmemiz gereken en önemli şey teknemizde bulunan şarj cihazlarının(REDRESÖRLERİN) üzerindeki akü cinslerini doğruseçerek buna göre ayarlarını yapmamız/yaptırmamız gereklidir.
Ayrıca genelde teknelerde tek redresör bulunmakta ve cinsleri farklı olsa da tüm aküler aynı redresörden şarj edilmektedir.
Yazımızın başlarında farklı amaçlar için farklı akü cinsleri tercih etmenin faydasından bahis etmiştik.
Bu durumda, motor ve baş pervanesi ne ait kurşun asit STARTER aküleri şarj etmek için bir redresör, JEL Servis akülerini şarj etmek için başka birredresör kullanmak ve redresörleri farklı ayarlamak suretiyle akülerimizi ideal şekilde şarj eder, ömürlerini maksimum seviyelere çıkarabiliriz.
Aküler şarj edilirken “kaç voltta kaç amper ile şarj edilmelidir?” sorusunun cevabı akülerin ömrü açısından çok önemlidir. Bir Jel aküyü üreticisitarafından tavsiye edilen şarj voltajı değerinden sadece 0,7 volt daha yüksek bir akımla şarj etmek bile akünün ömrünü 60% kısaltacaktır.
Keza akülerin sıcaklığı da servis ömrü üzerinde çok büyük etki yapar. 30 derece ortam ısısında
6 yıl servis ömrü olan bir JEL akü; ortam ısısının 40 dereceye yükselmesi halinde ancak 3 yıl hizmet verebilecektir. Bunun için akü bölmelerininiyi havalandırılması çok önemlidir.
Akülerimiz şarj edilirken dikkat edilmesi gereken en önemli konu Şarj akımının (Amper)
Akülerin aşırı derecede ısınmasına sebep olmayacağı seviyelerde tutulmasıdır.
Bu değer Şarj edeceğimiz akü bankının toplam Ah değerinin 10-15% civarında bir şarj akımı olmalıdır. Yani 400 Ah akü bankını 40-60 Amperlikredresör ile şarj etmeliyiz. Şarjı daha çabuk tamamlayalım diye 150 Amper ile şarj edersek aküler çok çabuk ısınır ve kısa zamanda arızalanır.
Akü şarj cihazı seçerken akü ısısını sensör ile ölçme özelliği olan REDRESÖRLERİ tercih etmeliyiz.
Her akü kullanılmadığı ve şarj edilmediği süre içinde kendi iç kayıpları ile şarjını kaybeder. Bu kayıp akünün cinsine göre bir ayda 2% ile 25%arasında olabilir. Şarjını kaybeden ve uzun sürelerde düşük voltajda bekleyen akülerde SÜLFATLAŞMA denilen kimyasal olay meydana gelir.Kaliteli redresörlerde bu sülfatlaşmayı çözme ve önleme modu bulunmaktadır.
Özetle: Akülerimizi şarj ederken üretici verilerine bire bir uyulması ve yeni teknoloji ürünü kaliteli, REDRESÖRLER kullanarak, volt, amper, süre, veısı değerlerine uygun şarj edilmesi çok önemlidir.
6) AKÜ BANKLARI
Birden fazla akünün bir araya gelmesi ile oluşan akü havuzlarıdır.
Aküler birbirlerine parallel bağlandıklarında VOLTAJ sabit kalır, Ah değerleri birbirine eklenir. Örnek vermek gerekirse, 4 adet 100 Ah aküyüparallel bağlarsak (Artı kutuplar kendi aralarında eksi kutuplar kendi aralarında bağlanır.) 400 Ah kapasitede 12 Volt bir akü bankı oluşturmuşoluruz.
24 Volt sistemli teknelerde Aküler hem seri hem parallel bağlanmaktadır. Seri bağlantıda
Ah değeri sabit kalmakla birlikte voltaj değerleri bir birine eklenir.
2 Adet 100 Ah akü seri bağlanarak 24 Volt 100 Ah bir grup; diğer 2 akü de aynı şekilde seri bağlanarak 2. Grup oluşturulur ve bu iki grup parallelbağlanır.
Böylece toplamda 24 Volt 200 Ah kapasitesinde bir akü bankı elde etmiş oluruz.
Aslında bu 12 Voltluk ve 24 Voltluk iki ayrı akü bankının kapasiteleri tamamen aynıdır.
400 Ah x 12 Volt = 4.800 Watt = 200 Ah x 24 Volt
Akü banklarını oluşturan akülerin hepsinin aynı marka olması ve hepsinin aynı anda değiştirilmesi çok önemlidir. Çünkü her ne kadar Ahdeğerleri aynı da olsa farklı markaların akülerinin farklı teknik özellikleri vardır. Bu farklı özelliklerin paralellenmesi akülerin ömürlerine ters etkiyapabilir.
Aynı şekilde, kullanılmış akülerden bazılarının sağlam olduğunu düşünerek, aynı akü bankının içindeki diğer bozuk aküleri yenileri iledeğiştirmek çok yanlıştır.
Bu yeni akülere yapılacak en büyük kötülük olup, hiç bir şekilde ekonomik bir çözüm değildir.
Kullanılmış olan akülerin iç kayıpları daha yüksektir. Aynı bank içindeki yeni aküler kapasitelerinin büyük bir bölümünü eski akünün kayıplarınıtelafi etmeye harcayacağından ötürü toplamda büyük kayıplar yaşanacak, yeni akülerden faydalanılamayacaktır. Bir zincir en zayıf halkası kadarkuvvetlidir !
7) AKÜLERİN CAN DOSTU: “GÜNEŞ PANELLERİ”
Teknelerimizi kullandığımız zamanlarda olduğu kadar, kullanmadığımız zamanlarda daGüneş Panelleri akülerin vazgeçilmez kurtarıcısıdır.
Teknemizi kullanırken ihtiyaç duyduğumuz enerji güneş panellerinden elde edilerek akülerimize şarj edilir. Böylece aküleri sıkça şarj etmemecburiyetinden kurtuluruz.
Teknemizde olmadığımız kış dönemlerinde ise Marinadaki sahil elektriğinin muhtelif nedenler ile kesilmesi ( Elektrik Kredisinin tükenmesi,pedestal’deki 220 Volt AC besleme kablosunun sigortasının atması) sonucu, akülerimizin şarj seviyesinin düşmesine engel olur.
Çoğu kez güneş paneli bulunan bir teknenin sahil elektriğine bağlanması gerekliliği de ortadan kalkmaktadır.
İyi koşullarda 2-3 sezon kullanılabilen akülerin ömrü, güneş panelleri kullanılması halinde 5-6 yıla kadar yükselebilmektedir. Güneş panellerineyatırım yaparken bu ekonomik faktörü de göz önünde bulundurmak gerekir.
Örnek teknemizin günde 100 Ah enerji tüketiğini Kabul etmiştik.
Bu da 100A x 12V= 1.200 Watt/h/gün tüketim demektir.
Bu tüketim miktarını güneş panelleri ile karşılamak için en basit hesap, panellerin günlük ortalama şarj süresi olan 5 saate bölmektir.
Yani 1200 / 5= 240 Watt(p) güneş paneli ( 2 adet 125 Watt) bizim teknemiz için uygundur diyebiliriz.
Tamam olay anlaşılmıştır.Sormadım paylaşın - adet edinin dedim. Amaç herkes faydalansın, sadece paylaşılan kısımdan değil dileyen tamamını okusun yeni bilgiler edinsin.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?