Şu anda sorumluluğunda olduğum işletmede de gerek benim görev aldığım 3 yıllık süreçte gerekse benden önceki 10 yıllık süreçte bahsettiğiniz gibi 15 adet 2500kva trafonun tamamının bakımlarını yıllık periyotta taşıyıcı firmaya yaptırıyoruz. Ancak bir önceki mesajımda belirttiğim gibi bakım maliyetleri sadece geçen yıla oranla %350 nin üzerinde artış göstermiş. Basit bir örnekle geçen yıl 50-60bin ₺ ye yaptırdığım bakıma bu yıl 350-400bin ₺ den aşağı fiyat teklifi alamadım. Hal buyken belki bizim gibi büyük işletmeler bu giderleri karşılayabilir, ancak küçük işletmelerin (Hele ki aylık/yıllık kâr hesabının çok dalgalandığı bu dönemlerde.) bu yükü her yıl karşılayabilmesi kolay gözükmüyor.
Kısaca Turkcell'in yaptığı şekli anlatmaya çalışayım (önem sırası olmadan).
Önce iyi hazırlanmış bir bakım şartnamesi ile teklifler alınıyor.
Size bakım yaptırdıktan sonra kendi elemanları ile ciddi bir kontrol yaptırılıyor, eksik bulunan veya hatalı işlerin tespitinden sonra, verilen sürede hepsi tamamlatıldıktan sonra ödeme yapılıyor.
Bütün detaylar, bu işi kaç kişinin yapması gerektiği varıncaya kadar şartnamede yer alıyor.
Yani işler gereken ciddiyetle yapılıyor ve istasyonlar da herhangi bir problem olmadan çalışıyor.
Tabiki arızalar oluyor, ancak tahmin edeceğiniz gibi çok az ve kısa sürede devreye alınıyor.
Fiyatlara gelince, her iki taraf ta maliyetleri iyi biliyor.
Fiyattan ziyade firmaların işi "dürüst" yapması, "güven" esas alınıyor.
Sözleşme tamamen Turkcell'in istediği gibi yapıldığı için taşeron firmanın işi tam yapmaması mümkün olmuyor.
Sizin işi iyi bildiğiniz ve kontrolü iyi yaptığınız için sonuç ta mükemmel olur.
Söylediğiniz rakam oldukça yüksek görünüyor.
Maliyet titiz bir inceleme ile tesbit edilebilir ve taraflar için uygun bir rakam belirlenir.
Belki, sizin kontrol elemanı çalıştırmanız vs, biraz maliyetli olabilir ancak işin doğru yapılması şarttır.