KGK'dan önce bir uzatma kablosu kullanılıyorsa,bu uzatma kablosu içinde sarı-yeşil renkli olan kablonun toprak,mavi ve kahverengi kablonun faz ve nötr hattına karşılık geldiğini gözle görerek ve avometrenin direnç ölçen kısmıyla ölçerek ayrıca teyit edin.KGK girişinden önce bir yanlış bağlantı bulunmuyorsa, bu defa KGK iç yapısında, faz hattından toprak hattına gereksiz bir deşarj söz konusu olabilir,bu deşarj akımı da, buzzerin gereksiz olarak çalmasına neden olabilir.KGK'lar zaten aşırı,anormal şebeke gerilimlerini toprak(Sarı-yeşil kablo) hattına deşarj ederek mevcut pc sistemini korumak amaçlı çalışırlar.Bu olağanüstü durumların dışında, normal şebeke geriliminde toprak hattına bir deşarj söz konusu olmamalıdır.KGK ile ilgili bu özel durumu da göz önünde bulundurmalısınız.Kolay gelsin.
KGK'da akünün tam olarak görev yapıp yapmadığını(Şarj kapasitesinin düşmediğini) teyit edebilmeniz için devre kartına bağlı kırmızı ve siyah kablo tutucuları, tek tek çekerek ayırın.Voltajı 12 volt ve üstü ölçseniz bile şarj kapasitesi(12 volt,7 amper=84 watt.)uygun olmayan bir durumda bulunabilir.Bunu KGK'dan bağımsız amper-saat kapasitesini,tam şarjdan sonra devam ettirip ettirebiliyor mu şeklinde teste tabi tutarak yapmalısınız.
Örneğin; bir otomobil sinyal lambası(12 volt, 21 watt,1.75 A) aküye bağlanarak,akünün mevcut amper-saat kapasitesini gerçekleştirip gerçekleştiremediğini kontrol edebilirsiniz.7/1.75=4 saate karşılık geliyor.Güç kayıplarını da göz önüne alıp 3.5 ila 4 saat arasında,sürekli olarak lambanın yanması gerekir.Yanmadığında,akü kapasitesi düşmüş demektir.
Not:Aşırı sıcak olan ortamlarda,şarj ve ortam sıcaklığıyla birlikte,kuru-jel akünün su seviyesi düşüklüğünde de, şarj kapasitesi otomatik olarak düşebiliyor.