Anlatımınıza göre ups'deki cam sigortalardan başka ciddi bir arıza görünmüyor.Bu nedenle öncelikle 3 adet sigortadan 2 tanesini Sigorta yuvasından çekip çıkararak bir ovometreyle omaj kısmında uçlarını direk ölçün,0 ohm göstermiyorsa atmıştır,3. ve yerine lehimli cam sigortayı,lehim yerinden havyayla alıp ayni ölçme işlemini ona da uygulayın. Tam 0 ohm 'u göstermiyorsa atmış olup 3ünden hangileri tam olarak bunu göstermiyorsa yenisiyle değiştirilmesi gerekir.cam sigortaların amper/volt değeri elektronikçi dükkanlarına tam olarak söylenip öyle satın alınabilir.Kolay gelsin.
onu değiştirmiş 3 bobin kavrulmuş gibi gözüküyor onlar hep o renktemiydi?
O duyduğunuz çıt sesi by-pass hattı (Şebeke elektriği varken akülerle inverter hattını hiç beslemeyip,mevcut şebeke elektriğini rölelerle direk çıkışa verirken,bir yandan da akü şarjı için aküler bağlıysa onlara şarj elektriğini gönderen) mini rölelerin bir sesi olmalıdır. Röle kontaklarında herhangi bir sıkıntı varsa eğer,bu by-pass röleleri 220-230 vac'lik şebeke elektriğini çıkışa iletemiyor da olabilir.
Hiçbir şey olmuyor derken şebeke Elektrik transferinin röleler üzerinden,bu çıt sesi olmasına rağmen bir türlü gerçekleşmediğini tam olarak kastettiniz herhalde,ben böyle yorumladım.Kolay gelsin.
Ama akülerde Elektrik hiç yokken (Onlar tam boşken) şebeke elektriği de devrede (Prize bağlı) değilken bu on-off düğmesinin, örneğin açma-kapama (On-Off) anahtarı üzerinden akülerden gelen 12-24-36 volt dc. ile açılıp röleleri,fanları çalıştırıp ups'yi aktif hale getirme durumu da pek yok gibidir. Bu şekilde şebeke hiç yokken aküler de tam boşken on-off'a basıp deneyerek bu olumsuz sonucu aldınız herhalde. Başka dolu akülerle deneme yapma imkanınız varsa bir de dolu akülerle deneyin,nasıl bir sonuç olacak,bir de öyle yaparak bu sonuca bakın.Kolay gelsin.
Elimde byron muydu neydi 650va ups de benzer sorun yaşadım 11,1v şarjlı halde taktım düğmeye bastım hafif bir inleme ve sonuç yok, düğme basılmadan da aküye şarj gerilimi gitmiyor ...? ne yaptım aküden takip ederek tetiklenen röleyi tespit ettim COM ve NO kontaklarını birleştirince gösterge ledi yandı düğmeye basınca kilitleme gerçekleşti ve şarj gerilimi devam etti. Ups mantığı sürekli fişte şarjda olacağından akım çok daha küçük verilir, bu sebeple normal akü 10 saatte tam dolarsa bundaki bir kaç gün 1 haftada dolacaktır. Senin ups ve akün kapasiten daha da büyük olduğundan bu süre doğru orantıyla daha fazla olacaktır!
profesyonel yardım alman gerek...
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?