Uçak yükseldikçe dış basınç dediğiniz gibi düşüyor, buna bağlıu olarak ta havadaki oksijen yoğunluğu azalıyor. 10.000 feet ten sonra havadaki oksijen mitarı çok seyrelmiş oluyor ve ortalama bir insanda bu irtifadan itibaren hipoksi başlıyor. bilincini kaybediyor yani.
havayolu şirketleri de kabin basıncını ortalama 8.000 feet e ayarlıyor. İsteseler 1.000 feet e ayarlayamazlarmı ? elbette ayarlayabilirler ama bu kabine o akdarbüyüt stress yüklerdi, kabin patlamaya hazır bomba gibi dolaşmaya başlar. Üstüne üslük birde, bir kaçak olur kabin basınca bir anda 30-35.000 irtifadaki basınca düştüğünde uçaktaki herkez daha oksijen maskelerini takamadan vurgun yer, bilincini kaybederler.
bir anda 35.000(dış basınç irtifası)-1000(kabin basıncı irtifası) =34.000 feet lik bir basınç düşmesine mağruz kalmaktansa daha az bi basınç farkıyla uçmak daha güvenlidir. Hemde kabine gereksiz yere basınç yüklenmemiş olur.
ek olarak uçakların kabin basıncı (adını şuan hatırlayamıyorum) elektronik olarak ayarlanıyor zaten. Yani sistem sürekli olarak otomatik mod da bırakılıyor insan hatasını engellemek için. elbette yerde duran uçaklarda tesk yapabilmek için manuel mod da var. Uçağı basınçlandırma görevini de motorlar üstleniyor.
Umarın yazdıklarım anlaşılabilir olmuştur