Uçaklarda Kabin Basıncı.


Demek istediğinizi tam olarak anlayamadım verdiğiniz linkte birçok şey var ancak işyerinde maalesef açamıyorum internet engelleri yüzünden. Biraz açıklayabilir misiniz? yani benim düşüncem mi doğruymuş? kırılma gücenme yok tabii ki fikir alışverişi yapıyoruz sadece.
 

Dostum kırılacak bi şey yok bu resim üzerinden konuştum; 3 bölüm görülüyor, kokpitten ayrı, her bölümde ayrı vana ve manometre var digramda dolayısıyla farklı basınç vermek mümkün ama tekrar edeyim böyle bölmeli yolcu uçağı görmedim belki çok yeni modeldir.
 
eğer böyle bir uygulama varsa bu da kabin içinde bölge bölge farklı basınçlar oluştuğunu kanıtlıyor demektir.
 
Ucakta kabin içinde basınçlandırma her noktada aynı ama sıcaklıkları kokpit, kabin ön, ve kabin arka taraf olarak 3 farklı ayar seçeneği mevcut. Birbirinden bağımsız calışan 2 adet hava sistemi var. Biri önü diğeri arkayı besliyor.

Basınçlandırma işine gelirsek Boeing 737 ler uçulan irtifaya göre kademeli oransal pasıçlama yapıyor.
28000 fite kadar 7.45 psi differential pressure,
28000-37000 fit arası 7.80 psi,
37000 üzeri irtifalarda 8.35 psi dışarı ile içerinin basıncını tutmaya çalışıyor.

8.35 psi tuttuğu bir zamanda kabin irtifası 8000 feet lerde oluyor.

Airbus bu konuda biraz daha iyiymiş. 6000 feet civarında tutuyormuş kabini.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…