"Uçuş Esnasında Yıldırım Düşmesi" başlıklı kısımda tüm bu soruların cevapları ayrıca yukarıdaki bu makalede yer almaktadır.
a)Havadaki sürtünme b)Yıldırım c) Elektronik (Aviyonik) cihazlar gibi,bu 3 farklı yoldan da oluşan statik elektrik,uçağın bir akışkan olan havadaki seyri sırasında,kanatlar ve dik stabilize (Arka yön stabilizeri) uçlarından,(Tıpkı bir hava iyonlaştırıcısı bir cihazın,kaskat voltaj çoğaltıcısından alınan YG'li dc. statik elektriğinin (- yükün) havaya deşarj olup,havayı iyonlaştırabilmesı,havadaki eksi (-) yüklerin çoğalmasını bu yolla da sağlayıp,dağ,deniz havasının kolay soluk alınıp verilebilen şartlarına,yani havayı eksi iyon yükü çokluğu bakımından iyonize edip getirebilmesinde olduğu gibi) tekrardan atmosferdeki havaya geri şarj edilip,verilir.
Topraklama yüzeyi,temel topraklama olarak da,prensip olarak uçağın iletken dış gövdesi,büyük bir topraklama metal levhası,çubuğu,kazığı gibi görev yapar.Uçak metali parçaları,sadece kompozit malzemelerde,özel olarak iletken folyo,alüminyum veya bakır tel örgü veya antistatik iletken bir malzeme ile bu malzeme yüzeyleri ince bir filmle kaplanarak,diğer normal iletken malzemeli olanlarında ise,bağlantısı çok iyi sağlanan civata bağlantıları ile (Parçalar arası direnç ölçerle kontrol edilip,yüksek omajlı çıkan bağlantı elemanları,yeniden sıkıca da vidalanarak birleştirilir),boşluklar ve delikler bırakılmadan(Bir elektrik arkına izin verilmemesi için) birbirleriyle çok mükemmel ve kusursuzca da birleştirilir.Kolay gelsin.Saygılarımla.