Karayolları Genel Müdürlüğü Otoyol Aydınlatma Şartnamesini inceliyorum.
"Madde 5.3.3 KAVŞAKLAR:
Kavşaklarda bulunan rampaların otoyol ve devlet yolu ana gövdesi üzerindeki
uzantıları olan ayrılım ve katılım şeritleri ve rakordmanlar için, CIE.23 madde 4.5.1.
tavsiyelerine de uygun olarak, yandan ilave aydınlatma yapılacaktır." diye CIE 'ye atıfta bulunulan bir madde var bunun detayına CIE' den bakmam gerekiyor, mevzu bu
Yol aydınlatması yapıyorsanız burada önemli olan yol sınıfıdır (M1-M2-M3...) Bu bilindikten sonra dialux'te hesabı yapılıp uygulamaya geçiliyor. Öyle çok özel bir durumla karşılaşmazsınız.
Bir de orta refüjden drenajın geçtiği daha sıra dışı yol aydınlatmalarında, sn. arkaplan'ın belirttiği dökümanlardan birinde https://yusufyamanser.blogspot.com/.../yol-aydinlatma-konusunda-genel-bilgiler.html her 2 yol tarafında yerleştirilen bu aydınlatma direklerinin yerleştirilme aralıklarının uygun olan orta refüj aydınlatmasını da sağlayacak (dengeleyecek) şekliyle nasıl yapılacağına ait anlatımlar mevcut. Kolay gelsin.
Aydınlatma direklerinin yerleştirilme aralığı yol aydınlatmasını direkt etkileyen bir husustur. Bu yerleşim direktiflerle anlatımlarla olmaz aydınlatma hesap programı dialux ile yapılır proje onayında bu hesap ve sonuçlarına bakılır. Programı defalarca kullanan biri olarak söylüyorum burada en önemli kriter yol sınıflarıdır (M1,M2,M3...).