1500VA lık Ups trafosu var 220v primer girişi 9 ohm seconderi ise 0.5 ohm gösteriyor kartda arızalı devre elemanı bulamadım trafodan şüpheleniyorum doğrusu.
Arızası şöyle açıldığında tık sesi çıkararak tekrar kapanıyor.
Ampülle seri bağlarsam arıza tespiti nasıl yapabilirim? Yani neye göre arızalıdır diyebiliriz? Şimdiden teşekkür ederim. Gerçekten seviyorum bu forumu yardımcı oluyorsunuz Allah razı olsun.
seri ampul, korumadır, arızayı söyler ama yerini göstermez.
tık sesi geliyorsa röle çekmiyor demektir.
varsayalım kart üzerinde bir bileşen gördün yanık ve değiştirdiniz ve iyi para olsun. seri lamba girerek sistemi test ettiniz lamba yandı, demek ki görmediğiniz başka arızalı bir parça(lar) daha var demektir. lamba yandı taktığınız parça tekrar patlamaz/ zarar görmez. seri lamba her zaman garantili bir koruma yöntemidir.
seri ampul, korumadır, arızayı söyler ama yerini göstermez.
tık sesi geliyorsa röle çekmiyor demektir.
varsayalım kart üzerinde bir bileşen gördün yanık ve değiştirdiniz ve iyi para olsun. seri lamba girerek sistemi test ettiniz lamba yandı, demek ki görmediğiniz başka arızalı bir parça(lar) daha var demektir. lamba yandı taktığınız parça tekrar patlamaz/ zarar görmez. seri lamba her zaman garantili bir koruma yöntemidir.
Teşekkür ederim usta. Peki bu trafoyu direkt 220 vermeden(patlar diye) nasıl sağlam olduğunu anlayabilirim çünkü 1500VA lık Ups trafosu var 220v primer girişi 9 ohm seconderi ise 0.5 ohm gösteriyor kartda arızalı devre elemanı bulamadım
Teşekkür ederim usta. Peki bu trafoyu direkt 220 vermeden(patlar diye) nasıl sağlam olduğunu anlayabilirim çünkü 1500VA lık Ups trafosu var 220v primer girişi 9 ohm seconderi ise 0.5 ohm gösteriyor kartda arızalı devre elemanı bulamadım
kızma amcası, arkadaş benden daha acemi. trafoya ac girersin ac alırsın, ve ters taraftan voltaj verirsen yanar, dc verirsen yana(bili)r. kötü yola düşer. standart ups trafosu 220 girersin 14-15 volt çıkış alırsın. arkadaşın elinde ölçü aleti var, aküleri söktüğünü var sayıyorum. elektrik 0 (sıfır) fiş filan takılı değil. kasaya baktığımda ac girişte devreyi takip ediyorum sigorta vardır, varistör vardır (ikinci sigorta görevi) filtre bobini vardır sonrada yol devam eder trafoya ac girer çıkış doğrultulur voltajlar bölünür kart için 12-5-3,3 filan şarj devresi için 13,8 gibi sonra akü çıkışından kart üzerinden tekrar frekans kazandırılarak falan filan elektrik gittiğinde 12 yi 220 yapar. ciyk yine çok konuştum.
Bu konuda pratiginiz ve teoriniz yoksa bu işe hiç girişmeyin. Yuksek voltajlı kondansatörler var . Şakaya gelmez. Topolojisini de zaten bilmediğiniz için yanlışını ve arızasını da bulmanız mümkün değil.
Bu konuda pratiginiz ve teoriniz yoksa bu işe hiç girişmeyin. Yuksek voltajlı kondansatörler var . Şakaya gelmez. Topolojisini de zaten bilmediğiniz için yanlışını ve arızasını da bulmanız mümkün değil.