Selamlar arkadaşlar,
Forumda yeniyim ve benzer başlıklara baktım ama tam aradığımı bulamadım. Benzer başlıkları da inceledim ama konuları dağıtmamak için bu konuyu açtım.
1000va UPS (line interactive - PWM simüle edilmiş sinus dalgası )
60ah AKÜ (tam bakımsız araç aküsü)
Yapmak istediğim şey aracımın bagajına aracımın kendi aküsünden (72ah) kablo çektirip 2.aküye ve UPS'in aküsüne paralel bağlamak.
Bunu yaptığım zaman UPS'imi şarj etme konusunda bir sorun yaşar mıyım? UPS'in 220v çıkışını kullanmayı düşünüyorum. eğer bu şekilde kullanabilirsem invertör'ü aradan çıkarmış olacağım. Mevcut invertörüm 400watt ve UPS'i şarj edemiyor.
Aracımda buzdolabı, laptop ve telefonlar için elektrik kullanıyorum ve kamp yapmaya gittiğim yerlerde UPS i şebeke elektriğine bağlayarak da kullanabilmeyi istiyorum.
Konu ile ilgili görüşlerinizi iletebilir misiniz?
Teşekkürler.
Merhaba.Kombi ups'si sinüs çıkışı ve 1000 VA'lık kapasitesi ile şebeke ile kombi ve hassas cihazların beslenmesinde uygun olur.Aracın en az 100-130 ah olarak tespit ettiğiniz şarj sisteminde paralel bağlı olmasında da,bu akü kapasitesinin 7 amper-saat olarak çok düşük de kalması nedeniyle geçici olarak paralel bile kalsa bu anlık gelen şok amperle kaynayıp hasar görmesi veya patlaması olasılığı da vardır,sn.alpernbugra'nın da çok iyi değindiği gibi.İlginiz için teşekkür ederim.
Aracımın şarj dinamosuna açıp bakamadım ama internetten araştırdığım kadarı ile 100Ah - 130Ah arasında değişiyor. Kötü ihtimal ile 100Ah olursa;
72Ah (Aracın kendi aküsü) + 60Ah (2. akü) + 9Ah (UPS'in aküsü) = 141Ah gibi bir değer yapıyor. Bu da kayıpları da hesaba katarsak tüm aküler için yaklaşık 2 saat şarj süresi demektir. Yanılıyor muyum?
Bunun dışında sizin de verdiğiniz fikirler ile biraz daha araştırma yaptım. Dediğiniz gibi aküler arasında anahtar kullanmak bir zorunluluk olacak sanırım.
Araç çalışmıyorken kamp alanında UPS'i şebekeye bağladığımda eğer UPS'in aküsü ile 2.Aküyü birbirinden ayırmazsam UPS'in akü şarjörüne çok yük binecek ve muhtemelen ya yanacak ya da şarj etmeyecek anladığım kadarı ile. Bu sebeple şebeke gerilimine geçtiğimde 2. akü ile UPS arasındaki bağlantıyı kesmeliyim. (UPS'in akü şarj kapasitesini artırmak mümkün ve kolay mıdır?)
Şebeke geriliminin olmadığı durumlarda da araç çalışırken her üç akü de birbiri ile bağlı konumda olacak ancak araç stop ettiğinde yalnızca aracın kendi aküsü ile diğer akülerini anahtar ile birbirinden ayıracak ve aracın kendi aküsünün boşalma riskini almamış olacağım. Ama yine de toplamda 60Ah+9Ah lik bir kapasite ile UPS üzerinden 220v kullanacağım ve anladığım kadarı ile bu durumda UPS'in deşarj süresini uzatmış ama inverterine de aşırı yük bindirmemiş olacağım. Bu konuda yanlış bir düşüncem var ise de yorumunuzu bekliyorum.
Son olarak tüm bunları kombiler için geliştirilmiş UPSler ile de daha zahmetsiz yapabilirim sanıyorum. Sizin öneriniz üzerine araştırmamın sonucunda yüksek akü şarj kapasiteli ve güçlü cihazlar olarak birtek bunları bulabildim ama fiyatları biraz yüksek. Elimdeki imkanları kullandıktan ve bunun için de bir bütçe ayırabileceğim zaman bunu da deneyeceğim. Bu tip UPSler için siz ne dersiniz yoksa önerdiğiniz başka bir model var mıdır? (Örn: http://www.kesenegore.com/kombi ups)
İlginize tekrar çok teşekkür ederim.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?