Vantilatör Motoru Tamiri

Teşekkürler
Orjinalliğini bozmamak için sardırma yapmam ama bunu duyduğum iyi oldu bilmiyordum böyle bir uygulama yapılabilindiğini bilmiyordum.
 
Merhaba. Sizinki de 1949 yapımıysa (ben bu kadar eski olabileceğini doğrusu düşünmemiştim) o zamanki ABD 'nin mevcut şebekesine göre 120 volt ac'lik olacağı kesindir ve 220/110 düşürücü bir trafoyla kullanılması gerekir. Trafo watt gücünü vantiatör motor gücüne çok uygun seçmeniz de gerekir. 220 voltta denemek amacıyla sadece 100 watt.'lık seri flamanlı bir ampülle bu vantilatörü prize bu ampülle seri olarak bağlayarak çok kısa süreliğine test yapabilirsiniz, kendi çalışma voltajından çok emin de olabilmek için. (Ama öncelikle cihazların 220 volt ac deki seri lamba ile kontrolünü netten araştırıp iyice öğrenin) Bu esnada bu ampül çok kuvvetli yanarsa bobin sarımının kesin 220 volt ac değil 120 voltluk olduğu böylece ortaya çıkar.

Bu eski ürünü benim tavsiyem sadece bir antika süsü gibi kullanmanız, yeni ve modern bir masa vantilatörü gerekliyse yenilerinden birini satın alabilmenizdir. Kolay gelsin.
 
220v 200w lamba bulması gerek muhtemelen marketlerde yok görevlide bilmez onu...
 
Seri lamba kontrol sistemi kaç volt istediğini mi anlamak için.

Sanırım A tipi piriz girişi varmış orjinalde
3pv0A2.jpg


115 Volts 6AMP yazıyor :)
POn9l5.jpg
 
Öncelikle stator sargıları sağlam mı ona bakmak lazım. Bunun için de ölçü aleti lazım. Eğer sargılar sağlam ise, 220V dan 110V a dönüştüren trafo ve mekanik temizliği/bakımı kalıyor. Ama sargılar sağlam değil ise, söküp tekrar sarmak lazım. Yeni teller içerida kalacağı için, aletin o nostaljik görüntüsüne bir zararı olmayacaktır diye düşünüyorum. Ama tabi burada bakış açısı kişiye göre değişir.

Kolay gelsin, umarım tekrar çalışır hale getirirsiniz, ben de özendim şimdi :)

Ha bu arada Türkiye'de şebeke frekansı 50 Hz olduğu için pervane daha düşük devirde dönecek ve daha az serinlik verecek. E artık onu da yaşlılığına verin :)
 
Öncelikle stator sargıları sağlam mı ona bakmak lazım. Bunun için de ölçü aleti lazım. Eğer sargılar sağlam ise, 220V dan 110V a dönüştüren trafo ve mekanik temizliği/bakımı kalıyor. Ama sargılar sağlam değil ise, söküp tekrar sarmak lazım. Yeni teller içerida kalacağı için, aletin o nostaljik görüntüsüne bir zararı olmayacaktır diye düşünüyorum. Ama tabi burada bakış açısı kişiye göre değişir.

Kolay gelsin, umarım tekrar çalışır hale getirirsiniz, ben de özendim şimdi :)

Ha bu arada Türkiye'de şebeke frekansı 50 Hz olduğu için pervane daha düşük devirde dönecek ve daha az serinlik verecek. E artık onu da yaşlılığına verin :)


Çalışması yeterli benim için. Evet aslında içinde kalacak dönüştürücüler hem pahlı hemde ekstra bir alet kullanmak zorunda kalacağım gibi.
220v için sardırmak istesem nerede sardıra bilirim ve ücreti ne kadar olur sizce? İstanbul / Kadıköyde oturuyorum.
 
220V için sardırabileceğinizden emin değilim. Benim bahsettiğim mevcut telin sökülmesi ve yenilenmesi. Bunu kendiniz bile yapabilirsiniz. Telleri yan keski ile yandan kesip, sonra da çıkarmadan önce sayarsınız. sonra da bir parça teli bobinajcıya götürüp ölçtürürsünüz mikrometre ile, aynı telden gereken miktar alırsınız.

220V için tekrar sarmak için kabaca mevcut telin yarısı kesitinde iki kat daha uzun tel kullanmak gerekiyor. Teorik olarak aynı alana sığması lazım ama pratikte iki kat tel uzunluğu daha fazla yer kaplaması demek. Sığmayabilir. Ayrıca elektriksel karakteristikleri değişir, çalışma akımı daha fazla çıkabilir, daha fazla ısınabilir.
 
Anlaşıldı çeviriçi ile çöziyim bu işi peki asıl şu kablo bağlantısı nasıl olmalı.

Motorun 3d görselini kabaca çizdim.
Kırmızı ile mor birbirine bağlıydı diğerlerin hepsi kopuktu.
Sarı ile mavi / Yeşil ile Turuncu şeklinde mi bağlantı yapmam gerekiyor.
Bu arada çizimde ki turuncunun kablosu sanki gri kahve rengi gibi ama kafa karıştırmiyim diğerleri siyah hep.

Maoz1g.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
129,832
Mesajlar
930,569
Kullanıcılar
452,658
Son üye
yılmaz_yılan
Geri
Üst