Öncelikle sargıların sağlam olduğundan emin olun. Ohm kademesinde ölçü aleti ile sarı/kırmızı arasını ölçün. Sonra da lacivert mavi arasını ölçün. Çok benzer değerde ve düşük bir ohm olmalı.
Sonra da sarı ve maviye 110V verin. Eğer tahmin ettiğimiz gibi bu bir gölge kutuplu motorsa çalışmaya başlar. Eğer çalışmazsa, iki parmağınızla motor milini tutup hızlıca sağa veya sola çevirin. Çalışırsa o zaman bu gölge kutuplu motor değil. İlk hareketi vermek için bu durumda kapasitör ve santrifüj anahtar gerekli. Sizin çizimde de sanki ilave bir yardımcı sargı var. Ama bu tuhaf, hiç santrifüj anahtarlı vantilatör motoru görmedim
Eğer 110V trafo almadan deneyecekseniz, 220V da verebilirsiniz ama sadece çalıştığını anlayacak kadar. 220V altında sargılar çok ısınacaktır. Eğer gerçekten bu, yardımcı sargılı bir motorsa, mutlaka santrifüj anahtar almak zorunda değilsiniz. Tek yapmanız gereken, vantilatörü açtıktan sonra pervaneye elle ilk hareketi vermek.
Gözünüz aydın ne güzel Rotorun yataklarını yenilemeniz gerekecek gibi duruyor, ama hallolmayacak birşey değil.
Bu şekilde çalışıyorsa bu gene bir gölge kutuplu motor. O ilave sargıyı neden koydular bilemiyorum ama çalışması için gerekmediği ortada.
Yardımcı sargı daha büyük monofaze asenkron motorlarda kullanılıyor. Santrifüj anahtar ile başlangıçta devreye giriyor ve motor hız alınca devreden çıkıyor. Neticade daha yüksek torkla kalkış sağlıyor. Bir vantilatör için bunlar gerekli değil tabiki. Belki internette bu cihazlar ile ilgili dokümanlar araştırabilirsiniz, başka restore edenler olaya açıklık getirebilir.
Mervesan 220v / 110v adaptör aldım.
Gayet güzel çalışıyor Bazı parçaları çok sıkmadım daha da az sessiz çalışacaktır.
Şimdi güzel bir kablolama yapıp kablo üzerinde on/off tuşu ayarlamaya çalışacağım.
Bir de tabi pervane lazım maalesef aldığımda pervanesi yoktu. Pirinç levhalar alıp kesim yapmayı planlıyorum. Bakalım neler olacak.