taydin
Usta Üye
- Katılım
- 16 Ara 2008
- Mesajlar
- 684
- Puanları
- 181
Öncelikle sargıların sağlam olduğundan emin olun. Ohm kademesinde ölçü aleti ile sarı/kırmızı arasını ölçün. Sonra da lacivert mavi arasını ölçün. Çok benzer değerde ve düşük bir ohm olmalı.
Sonra da sarı ve maviye 110V verin. Eğer tahmin ettiğimiz gibi bu bir gölge kutuplu motorsa çalışmaya başlar. Eğer çalışmazsa, iki parmağınızla motor milini tutup hızlıca sağa veya sola çevirin. Çalışırsa o zaman bu gölge kutuplu motor değil. İlk hareketi vermek için bu durumda kapasitör ve santrifüj anahtar gerekli. Sizin çizimde de sanki ilave bir yardımcı sargı var. Ama bu tuhaf, hiç santrifüj anahtarlı vantilatör motoru görmedim
Eğer 110V trafo almadan deneyecekseniz, 220V da verebilirsiniz ama sadece çalıştığını anlayacak kadar. 220V altında sargılar çok ısınacaktır. Eğer gerçekten bu, yardımcı sargılı bir motorsa, mutlaka santrifüj anahtar almak zorunda değilsiniz. Tek yapmanız gereken, vantilatörü açtıktan sonra pervaneye elle ilk hareketi vermek.
Sonra da sarı ve maviye 110V verin. Eğer tahmin ettiğimiz gibi bu bir gölge kutuplu motorsa çalışmaya başlar. Eğer çalışmazsa, iki parmağınızla motor milini tutup hızlıca sağa veya sola çevirin. Çalışırsa o zaman bu gölge kutuplu motor değil. İlk hareketi vermek için bu durumda kapasitör ve santrifüj anahtar gerekli. Sizin çizimde de sanki ilave bir yardımcı sargı var. Ama bu tuhaf, hiç santrifüj anahtarlı vantilatör motoru görmedim
Eğer 110V trafo almadan deneyecekseniz, 220V da verebilirsiniz ama sadece çalıştığını anlayacak kadar. 220V altında sargılar çok ısınacaktır. Eğer gerçekten bu, yardımcı sargılı bir motorsa, mutlaka santrifüj anahtar almak zorunda değilsiniz. Tek yapmanız gereken, vantilatörü açtıktan sonra pervaneye elle ilk hareketi vermek.
Son düzenleme: