V/F, AC hız kontrol cihazları için standart bir terimdir, asenkron motorlarda devir sayısının değiştirilebilmesi için bir kaç yöntemden biride, statora uygulanan gerilimin frekansını değiştirmektir. Bu cihazlarda frekans üzerinde oynama yapmamızı sağlarlar, burda momentin herzaman yüksek olması için (voltaj / frekans oranı ) bu oranın sabit kalması gereklidir...yani çok teknik bir konu, üreticiler bu işi tristörlü bu kontrol cihazlarıyla çözmüşler, yani biz uygulayıcıların bilmesi gereken nokta, CİHAZ, STATORUN GERİLİM FREKANSIYLA OYNADIĞIMIZDA V/F ORANININ SABİTLİĞİNİ GARANTİ EDER....,
Servoların kullanım amacı daha farklıdır, ama onlarda vektörlüdür, düşük frekanlardada yüksek tork verirler. Siemes 440 serileri vektördür, SEW lerde genelde çoğunda vektör bulunmaktadır, genelde bu özelliğin parametrelerle aktive edilmeleri gerekebilir.
Önceden bu ağır şart ve devir ayarları için doğru akım motorları kullanılırdı, AC motor ve sürücü tekniğinin gelişmesiyle, doğru akım motorlarının yerini AC motorlar almaya başladı, doğru akım motorlarının dezavantajları olduğu gibi avantajlarıda vardı, düşük gerilimlerde bile yüksek tork veriyorlardı vs., ac motorun ağır şartlarda, düşük frekansta bile aynı çıkış torkunu verebilmesi için vektörel performanslı sürücüler geliştirildi...umarım çok karışık olmamıştır, işin fiziği bizi aşmaktadır ayrıntılara fazla boğulmadan bildiğim genel hatlar bunlar,