teknik usta
Üye
- Katılım
- 12 Tem 2008
- Mesajlar
- 14
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
altı tane uç varsa bunların iki tanesi yardımcı sargı diğer ikisi de ana sargı olur geriye kalan iki uç da bi metal ısı şalteri olabilir.bu şalter motor aşırı ısınınca sargıların sıcaktan yanmasını önler.ana sargı ommetre ile ölçülür ise mesela 10 ohm geldi diyelim,yardımcı sargıda 15 ohm gibi biraz daha fazla direnci olur bu farkı öyle anlarsın.çok nadir bazen de yardımcı sargının direnci ana sargıdan yüksek olarak görülebilir.bir fazlı motorlar yapısı gereği biraz karmaşık oluyor.bazı bir fazlı motorların yardımcı sargıları motor kalkınınca hemen devreden çıkarılır bazıları da daimi olarak da devrede kalırlar ve bu motorlara kw başına 50 mf gibi kondansatör bağlanırlar.bir ohmmetre ile ölçüm yapıp sonuca göre bir sargılar belirlenmelidir.