Vinç aşağı indiriyor yukarı kaldırmıyor.

Multimetre buzzer konumunda iken motor çıkışlarını test ettim. Tüm çıkışlardan bağlantı var sinyali aldım. Ancak çok dikkatli ve bilinçli yapmış olduğum bir ölçüm değildi. Akşam tekrar her çıkışın bağlantılarını ayırıp ayrı ayrı direnç değerlerini ölçeceğim.
Yalnız aklıma şöyle bir soru geliyor: Problem sargılarda olsaydı aşağı yönde de çalışmaması gerekmez miydi?
mekanik bir sorun olabilir.
Mekanik sorun olsa en azından motorun zorlandığını hissederdim yada sargılardan gelen titreşim sesini alırdım diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Yon degisimi yapan sargilarin uclarini yer degistirin. Istediginiz yonde calismaya baslayacakmi test edin.

Gene donmiyorsa motorda sikinti vardir. Yok donuyorsa, ohmetre ile tek tek kontaklari test edin.
 
Yon degisimi yapan sargilarin uclarini yer degistirin. Istediginiz yonde calismaya baslayacakmi test edin.

Gene donmiyorsa motorda sikinti vardir. Yok donuyorsa, ohmetre ile tek tek kontaklari test edin.
Benim bildiğim kadarıyla bu tip motorlarda dönüş yönünü bağlı olan kondansatörün oluşturduğu faz kayması sağlıyor. Motor sargı uçlarının bağlantı sıralaması ile ilgili değil diye biliyorum. Yanlış mı?
 
Yon degisimi yapan sargilarin uclarini yer degistirin. Istediginiz yonde calismaya baslayacakmi test edin.

Gene donmiyorsa motorda sikinti vardir. Yok donuyorsa, ohmetre ile tek tek kontaklari test edin.

Bu onerimin mantiksiz oldugunu farkettim.

Tek fazli asenkron motorda ana sargi ve yardimci sargi olur. Eger motor bir yone donuyorsa ve seste anormallik yoksa zaten motor sargilari saglamdir. Bir yone donuyorsa diger yone doner. Bu durumda sorun motor harici baglantilardadir.


Eger motor sargilari disariya 3 kablo ile cikmis ve ana sargi ile yardimci sargi eslenik sargi degilse bu durumda devir yonunu degistirmek icin motorun icini acip sargi giris cikisini degistirmek gerekir.

Evet kondansator akimla gerilim arasinda yaklasik 90 derece faz farki yapar.
Eger devir yonunu degistirmek istersek aciyi bu kez 90 derece ters yone almak gerekir.

Bobin uclarini yer degisitirince voltajda 180 derece kayma olusur. Kapasitorle buna 90 derece daha aci eklenince aci 270'e cikar. Dolayisi ile devis yonu degismis olur.
 
Son düzenleme:
Tek fazli asenkron motorda ana sargi ve yardimci sargi olur.
Bu tip vinç motorları yardımcı sargılı asenkron motor değil. Eşit değerli çift sargı var ve kondansatör sargılardan birine seri bağlanınca bir yöne, diğerine seri bağlanınca öbür yöne dönüyor.
 
Son düzenleme:
Yardimci sarginin ana sargi ile eslenik olmasi bunun yardimci sargisiz olmadigi anlamina gelmiyor. Sonucta bu motorlar iki fazli asenkron motor. Iki fazda calistiklari icin de yardimci sargi isimlendirmesi hos olmuyor, birinci faz sargisi, ikinci faz sargisi yada sin sargisi, cos sargisi demek daha dogru oluyor.

Tek fazli asenkron motorlar da aslinda iki fazli motor. Motorun yol aldiktan sonra yardimci sarginin devreden cikarak motorun sadece ana sargi ile yola devam etmesinden dolayi tek fazli deniyor.

Fakat bu motorlarda hem ana sargi hem de yardimci sargi surekli olarak devrede. Dolayisi ile motor bir yonde sorunsuz donuyorsa diger yonde de sorunsuz donmek zorunda.
 
Motorda çift sargı var. Sargının 1 tanesi sağlam olunca tek yöne döner, diğeri açık devre ise dönmez.

bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. prensip olarak motorun dönmesi için her iki sargının da saglam ve devrede olması gerekmiyor mu?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…