vinç kumanda devresi

dıyodunuz kaldırma motorunuzun frenıne hukmettıgı ıcın buraya takılarak kullanılmıs yukarıda calısssa asagıda calıssa bu dogrultmac devresının enerjınecek sekılde baglı olması gereklı bu devre enerjısını ya yukarı asagı kontaktorlerınızın yardımcı kontaklarından alacak ya guc kablolarından alacak yada yardımcı bır fren kontaktorunden alıcak pano ve proje sızde bundan sonrası sızwe kalmıs
 
teşekkür ederim peki neden aşagı yukarının no kontakları kullanıldıgı halde saga sola kontaktörlerinin no kontakları kullanılmamış bu konuda fikirlerinizi paylaşabilirmisiniz lütfen
 
sağa sola yurutme motorlarında fren olmayabılır
veya motor uzerınde motor klemens kutusu ıcınde gomme tıp dedıgımız hazır dıyotlar ıle frenler enerjılenıyor olabılır bu devrede enerjısını hızlı ve yavas devırlerın yıldız koprlerınden alıyor olabılır marka ve model belırtmıs olsanız daha farklı yardımcı olabılırm
 
Kardeşim gördüğüm kadarı ile anlatayım vinç panosunda trafo var 24 220 çıkışli kontaktorlerin a1 a2 kontaklari 24 voltluk birbirine bağlantılı 4 adet kontaktor aşağı yukarı kontaktorleri 24 volt ile besleniyor sağ sol kontaktörlerinin a1 uçları diyottan gelen ucla besleniyor diyot 4 lü ikincisinden çıkan aşağı yukarı kontaklarının no kontaklarına geliyor diğer 2 uc klemense giriyor ve vincin el kumandasinda nötr dolaştirilmis durumda
 
4 adet kontaktor kaldırma motorunun kontaktorlerı
1 yukarı yavas
2 yukarı hızlı
3 asagı yavas
4 asagı hızlı

dıyodunuz sanırım kopru dıyod onunda saglamlıgını dıyodun voltaj degerıne gore dısarıda voltaj vererek cıkısını olcerek anlayabılırsınız projeyı yı panoyu gormeden ancak bu kadar yardımcı olabılırım
 
Kontaktor 1 aşağı kontaktor 2 yukarı kontaktor 3 sağ kontaktor 4 sol basit bir panosu var tek takildigım diyottu ne ise yarayacagi bu konuyu pano üstünde inceleyeyim teşekkürler yardımlarıniz için
 
Arkadaşım öncelikle çalışma prensibini bilmediğin bir makinanın arızasını bulman imkansızdır,öncelikle çalışma prensibini ele alalım elektromekanik fren normal şartlarda motor milini tutar yani motoru dönderemessin fren uçlarına çalışma voltajına göre DC voltaj verince fren açar yani motor mili boşa çıkar böylelikle motoru tutan birşey olmadığından motor döner.Gelelim senin çalışmıyor diye söktüğün kontaktöre muhtemelen senin vincin yukarı çalıştığı halde aşağı indirmiyordu diyordun sebebleri şunlardan birisidir1. sebeb kumanda kablosunun aşağı butonundan giden uç kopmuştur.2.sebeb eğer aşağı limit sivişin varsa o siviş açtığı için çalışmıyor olabilir 3. sebeb yukarı kontaktörünün kapalı kontağı geçirmiyor olabilir.4.sebeb aşağı kontaktörünün bobini yanmış olabilir.sebebler buu şekilde.gelelim yukarıyıda bozmana a1 ve a2 uçları kontaktörünün bobinn uçlarıdır.A2 ye 24 volt dediğin sıfır ucunu köprülersin A1 ise yukarıyı aşağının kapalısından ,aşağıyıda yukarının kapalısından geçririsin (kontaktörlerin) kontaktörlerin 13 nolu uçlarını köprüle 24 v + ver çıkışları olan 14 leride köprüle fren boinine git fren bobininin diğer ucunada 24 v - eksisisni ver .KOLAY GELE .
 
o diyotun aluminyum gövdeli 4 uçlu ise devren ac degil dc helede a1 lere baglanıyorsa tamamen dc 2 uç 24 volt trafodan çıkan ac lere çıkışlar ın 1 i kontaktörlere digeri kumanda koluna kumanda kolundan içerideki sviç vb elemanlardan kontaktörün diger ucuna

problem yaşayıp rus malı tesisattan nefret ettigim benim degiştirdigim bir vinç vardı onun şemasını atıyım uyarla bizdeki yukarı aşagı motoru 2 hızlıydı
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…