büyük düşündüğünü sanıyorsun ama düşünemiyorsu misal zaman lordu diye bir dizi var. onun bir bölümünde adam sıfır emisyon sağlayan atmos adında bir makine icat ediyor. 17 yaşında bir velet.
doctor gelip diyor ki sen bunu kullandığın zaman tüm dünyada insanlar nasılsa çevre kirlenmiyor diye araba üretimini arttıracak, ve yakıtları tüketecek. şimdi insalar çevre kirliliği korkusu ile fazla kullanamıyor azaldı yakıt kullanımı. ama bu cihaz nedeni ile insanları karanlığa sokacaksın diyo. bu bir bakış açısı
öbür bakış açısı ise c serisi bir mercedes 95 kw güç üretir. bu güçle 265 km hıza çıkar.
Elektrik motorlu bir araç sanıyor musun 5 watt ile bu hıza çıkacak?
sen yine o elektriği bir şekilde karşılamalısın.
yani şöyle diyeim. benzin senin arabanda yanmayacak. ama bir fabrikada yanmalı,, işlenmeli ki o elektriik üretilsn. ayrıca elektrik depolamak benzin depolamaktan daha pahalıdır.
benzini sadece depolarsın ve yakıt tankının sızdırmadığından emin olursun.
oysa ki elektrik depolama için depolama enerjisi gerekir.
öbür yandan enerji dönüşümünü kendi arabanda yapsan bunu
Elektronik projelerde tartışmış ve ben pek çok fikir öne sürmüştüm. misal tek bir ana hücre yerine bir sürü hücre.
vs ki bu nasanın uzaya gönderdiği füzelerde kullandığı teknik. ancak.
1 tonluk bir aracı kaldıracak ekipman 15 ton civarında. evet verimi daha fazla. ama 1 trilyon dolara yakın masraf var. ve hidro enerji üretimi için çok alan gerekir. bunu ne yazık ki ufak bir alanda yapmanın imkanı yoktur. tıpkı hoparlör kabinlerini daha ufak yapamayacağımız gibi.
bir kere düşün şu anda 920 kilo bir araba bile çok sağlam olamıyor. bu tür bir ekimnan nerde ise 400 kilo daha ekleyecektir. sadece benzinli motora suyla yakıt sağlarsak da 200 litreye yakın bir ek alan gerekli. hem su tankı hem bua göre ekipman. basit değil yani. ki genişleyen araba boyutları sıkışık kent trafiğinde soruna yol açacak.
bunun yanında eee nasıl gideriz?
harcanacak para?
suyu ayrıştırmak için 80 amperlik bir akımdan bahsedilmektedir.
bu kadar güçlü akım sağlaycak akü 500 tl yi geçr. bu aküyü şarj edecek dinamolar, suyun verimli olabimlesi için birden fazla hücreler, bunu kontrol ede cek koruma ve elde edilen fazla gazı tutacak bir tank.
oysa ki akaryatkıtlı araçlarda tek bir tank ve motor iş görmekte.
şimdi neden yıl 2015 hala benzin kullanılıyor anlamışsındır umarıom.