Açıkçası aklıma takılan bir konuyu açıklığa kavuşturmak istiyorum.Yıldız/üçgen yol verilen devrelerde motor klemensinde bilindiği gibi 6 uç bulunmakta (UVW-YXZ) ,bildiğim kadarıyla ilgili klemens bağlantıları yapılırken karşılıklı olan aynı klemenslere aynı faz verilmesi gerekiyor.
Burada sormak istediğim şu yukarıda bahsettiğim durumun sebebi motor bobin uçlarına 380V gelebilmesi için aynı bobinin iki ucuna farklı faz gelme gerekliliği midir? Yani motor içerisindeki bobinler neden U-X,V-Y,W-Z uçları arasında çapraz olarak bağlanır?
Teşekkür ederim cevap için ama bobin uçları neden düz olarak yani U-Z,V-X,W-Y olarak bağlanıp klemenslerdeki faz sıralaması değiştirilmiyor da bu şekilde çapraz bağlanıyor?
Son yazdığınız olayı çizerek anlatma imkanınız olursa çok memnun olurum.Direk yol vermede R,S,T faz uçlarını U,V,W klemens uçlarına bağladığımızda sargı uçlarının çapraz olmasını anlayamadım maalesef
Teşekkür ederim cevap için ama bobin uçları neden düz olarak yani U-Z,V-X,W-Y olarak bağlanıp klemenslerdeki faz sıralaması değiştirilmiyor da bu şekilde çapraz bağlanıyor?
Bunu büyük güçlü motorlarda yapmanız imkansızdır. Klemens kutusunun büyüklüğü, pabuçların boyu ve kablonun katlanabilme kabiliyetini düşünürseniz sorunun cevabını kendiniz bulabilirsiniz.
Sormak istediğim ekteki şekilde mesela S fazına ait çıkış Z klemesine T fazına ait çıkış X klemensine,sargılar ise U-Z,V-X,W-Y arasında düz olarak bağlansa herhangi bir sorun olur?