teknik olarak, ucgen baglantida; sarginin bir ucunda a fazi digerinde b fazi olmalidir. sarginin uclari (u-x) ayni fazdan beslenirse, ayni sarginin iki ucu arasinda gerilim farki olmayacagi icin hicbirsey olmaz. bunu bir lamba gibi de dusunebilirsiniz, lambanin bir ucuna faz digerine notr verdiginizde lamba yanar ama iki ucuna da faz verirseniz o lamba yanmayacaktir.
ana kontaktor (m) cektiginde r-s-t fazlari sirasi ile u-v-w uclarina gitmektedir. motorun yildiz calismasi esnasinda x-y-z uclari birbiri arasinda kopruludur ve yildiz kontaktorunun baglantisinda siralama onemli degildir. motor ucgen calismaya gectiginde ise m kontaktoru uzerinden sirasi ile u-v-w uclarina giden r-s-t fazlari, yine sirasi ile z-x-y uclarina gitmektedir.
haliyle motorun ucgen calismasi esnasinda; a sargisinin uclarina r-s, b sargisinin uclarina s-t ve c sargisinin uclarina da t-r fazlari uygulanmaktadir.
bencede zaman rolesi derım, uclar yanlış baglanmıs olsa faz cakısmasından dırek kılıtler motor ama durmasına yakın ucgen devreye gırıyorsa zaman rolesı derım baska alternatif goremıyorum bu işte..
zaman rolesini değiştim küçük bir sorun olsada yıldız bağlatıdaki ucları sırasıyla değiştirerek doğru bağlantıyı buldum herşey yolunda çalışıyo teşekkürler.
kalkislarda derken motorun kalkisindan, motorun yol almasindan bahsediyorsaniz eger yazdiklariniz yanlis bilgiler. motora ilk enerji verildiginde yildiz bagli olarak calisir ve sargi basina dusen gerilim dusuktur, motor yol aldiktan sonra ucgen calismaya gecer ve sargi basina dusen gerilim artar.