Yağ Seperatör'üne Sürücü Bağlama.

Katılım
27 Eyl 2019
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
31
Merhabalar. Farklı bir proje için yine bilginize ihtiyacım var.
Zeytinyağı üretim tesisinde çok eski model bir seperatör kullanmaktayız. Markası Alfa Laval mapx 309. Bu makineler genelde gemi sökümüdür. Çalışma şekli şöyle: içinde taslar var ve yüksek devirli dönüyor. Yağ ve su yu üstten verdiğimizde yağın içerisindeki tortuyu süzmektedir.

Motor çalışma şekli ise motordan sonra kablin var ve içerisinde motor miline bağlı balatalar mevcut. çarpma sistemiyle seperatör milinin devrini motor devrine eşitleyene kadar çarparak döndürüyor. Kabaca sistem bu şekilde.

Söylediğim gibi çok eski olduğu için motor değişti mi değişmedi mi hiçbir fikrim yok.

motor etiketinde durum şöyle : Asea marka 440 V 23 A 60Hz
ancak ben yıllardır şehir şebekesiyle 3 faz beslemekteyim yani arada Sürücü yok. Devirden ve yağı süzme kapasitesinden ödün verdiğini düşünmekteyim. Resimlerde de seperatör etiketindeki devri paylaşacağım.

Yeni seperatörlerde ise durum biraz farklı. Aradaki kablini çıkarıp yani balata sistemini çıkarıp araya sürücü koyulmakta.

Sorunuma gelecek olursak. Devir benim için önemli. Araya sürücü koysam 440 V ve 60 Hz i yakalayabilir miyim. Diğer sorum ise kablini aradan çıkarmasam yine balatalı çarpma sistemiyle devam etsem herhangi sorun olur mu? Bir de meraktan soruyorum yıllarca sorunsuz nasıl çalışmış?

görseller ektedir. çok teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

  • 8cebf52b-6c28-4bd3-8a22-1d6967673172.jpg
    116.5 KB · Görüntüleme: 24
  • 22c147b1-50f4-4aac-823f-16cc6b8dddc0.jpg
    155.8 KB · Görüntüleme: 24
  • 83b29942-e331-491c-a995-82c9da1a68af.jpg
    70.2 KB · Görüntüleme: 22
  • 76520d2b-c158-46a6-8279-6e3912d5ec72.jpg
    124.5 KB · Görüntüleme: 28
Buna benzen bir makineye sürücü takmıştım , yağ içerisinde bulunan suyu merkezkaç kuvveti ile dışarıya atıyordu yağ bir tarafa su bir tarafa akıyordu. O makinedede balatalı sistem vardı 7 dakikada nominal devrine ulaşıyordu . mekanik olarak revizyon gördü makine dişli takıldı ben Danfoss fc280 sürücü takıp 11 kw motora 18,5 kw sürücü taktım 6 dakikada rampalı şekilde devrine ulaşacak şekilde ayarladım o makine 60 hz yemişti sürücüyle sizinde denemeniz gerekebilir. mekanik olarak nasıl tepki verir bilmiyorum.
 
Bunda da benzeri bir işlem var. İçerisinde devirli dönen taslar(ince hunik plakalar) var. Bu makinenin normali 440 v 60 hz olduğu için sürücüyle 60 hz versek ama revizyon görmeden sistemi bozmasak ne olur. Normalde tam güç ile kalkıyor bizde örnek veriyorum 10 sn ile kaldırsak ne olur?
Hz ile oynadığımız için olması gereken devire ulaşır ve olması gibi çalışır diye düşünüyorum. Mantıken şu an düşün devirde dönüyor. Önümde tek 1 tane örneği olsa denemek istiyorum. Makineci ve elektrikçi hocalarımdan yardım bekliyorum
 
düşük devirde yıllarca sorunsuz çalışması daha muhtemel zaten, v^2(hızla exponansiyel) gibi bi güç olayı var proseste siz onu 60 hz de sürdüğünüzde çok daha fazla yıpranacak, akımını kontrol etmeyi unutmayın
 
Seperatörün mekaniği konusunda çok tecrübeli bir usta yükse hızın tehlikeli olduğunu söyledi ben nominal devri aşmıyorum.
 
Seperatörün mekaniği konusunda çok tecrübeli bir usta yükse hızın tehlikeli olduğunu söyledi ben nominal devri aşmıyorum.
Yeni model ürünlerde zaten sürücü olduğu için olması gereken devirde çalıştığını düşünüyorum. Devir ölçme durumum olmadığından ne döndüğünü de kestiremiyorum. Sizdeki seperatör sürücülü mü kablinli mi? Nasıl besliyorsunuz?
Merakım kablini çıkarmadan sürücüyle 60 hz beslesem nasıl olur?
 
rampasını biraz uzun tutarak ve potansiyometreyle yavaş yavaş frekansı arttırarak sürmek belki zarar vermeden kaldırabilir. frekansı 50 hz üzerine yavaş yavaş cıkartıp makinenin sesini dinleyiniz. duruş ise sıkıntı yapacak durum yoksa serbest duruş olsun .
 
Motor /seperatör kaplinini direkt baglayın, hıuz devir ayarı gerekmıyorsa ( evvlki mrkanık sistemde de devir kontrolu olmadıgına göre) SOFTSTAETER , yumuşak yol verici kullanabilirsiniz. Hız kontrol cihazına göre az daha az malıyet olurmm diye düşünüyorum.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…