Basınç için yer tayini yapmak gerek. Yağ basıncı karterdeki yağ için değil basıldığı yataklar vb hat içindir.
Mesela silindir iç basıncı denilince direk yanma basıncı akla gelebilir ama yanmanın ardından eksoz ve emme vardır. Yani yüksek basınçtan sonra atmosfer basıncının altına düşer. Sayın Typfun bahsettiği stop anındaki değişimler gibi yer-periyot ve zaman göz ardı edilmemeli.
Yeni motor tasarımları, motorun kombine hale gelmesi motor ustalarının dahi "bilmiyorum" demesine sebep...
Dizel motorlarda geri dönen yakıtın soğuması, vb değişik ısıl kazanım ve ya koruma için ısı eşanşörleri mevzu. Su ve yakıt eşanjörde yan yana akıyor. Bu ısıl değişim sistemi ve ya akışkan kanalları motora akuple edilirse, silindir kapak contasının ayırması ile çalışabilirler.
Bu tip bir çalışmada kapak contasının yanması, bir kısım blok çatlaması ve ya bahsedilen rektefiye zaafları sorun olabilir.