Motosikletime temu dan sipariş ettiğim arka çanta lambası (fren lambası ve sağ-sol sinyal) ve 2 adet hem park hem sinyal lambası şeklinde yanan ledleri uygulamak istiyorum. Bu konu hakkında kafamda sorular var. Yardımcı olabilecek arkadaşlardan önerilerini bekliyorum.
1- Ledlere motosiklet tesisatından çıkış alırken en sağlıklı yöntem nedir? Tesisatın uygun yerinden ek yaparak termal makaronlamakmı, içi ince metal iğneli ek alma klipslerimi, lamba soketlerinin dibindenmi. Bunlar benim aklıma gelen yöntemler, en sağlıksı ne olacaktır, başka yöntem önerileriniz.
2- Hem park hem sinyal olarak yanan ledin negatifini park ve sinyale ayrı ayrı bağlamak gerekirmi? Sinyal rölesinde sıkıntı çıkarmı?
3-Fotoğrafta görüldüğü gibi üzerindeki orjinal kabloları çok ince ve kısa. Motorun tesisatından gelen kabloyu daha kalın çekmek gerekirmi bu ince kesit yeterli olurmu veya sorun çıkarır mı? Ledlerin boyu 18 cm.
güzel insan, stopu stoba, sinyali sinyale bağlaya bilmek için, ilk önce elindeki amcaların watt ve amper değerini bilmek lazım, sonra bağlantın röle üzerinden geçiyorsa rölenin amper değeri önemlidir. geçmiyorsa Sigorta değerine bakmak lazım. kablo olayını sıkıntı etme, ek yerine kadar ledin kablo kalınlığında ilerleyebilirsin. (eki nasıl yaparsan yap mutlaka tam izole)
Led lerin paketinde 12V 1W yazmakta.
Röleler max 12.8V - 150 w
Motosikletin şemasına ulaştım, çok ileri ElektrikElektronik bilgim yok ama sinyaller röleli.
benim yeğenin motoru ile seninkini karıştırdım. onda xmax var. arka port bagajdan direkt sinyallere girebilirsin ama önce bir tane tak test et sonra çalışıyorsa izole et. normalde sıkıntı çıkarmaması lazım
X max te olduysa bende de olur ustam. Motor bloğu ve tesisat aynı. Sadece xmax genç işi afili benimki munis tipli ihtiyar işi. Tercih sebebim sadece lastik ebatları. Teşekkürler kazasız sürüşler.