İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Hız kontrol cıhazı ile calısan motorları, uzun süre 10 Hz. in altında calıstırmak sakıncalı denır, Nedenlerinden birisi, 10 Hz, nımunal devrın, 5 de birine tekabul eder.BU devirde de kendini sogutamaz, bu devırde uzun süre çalışacaksa, harici sogutma yapmanız gerekir. Bırde mekanık olarak, redüktör ve/veya şanzıman devrini öyle secinizki, en düşük devırde bıle 10 hz altında kalmasın.
Birde surucu takilan kucuk motorlarin yildiz ucgen bahlantisina dikkat edilmelidir.
Cogunlukla sürücüsü olmayanlar yildiz baglanirken sürücü kullandiginizda tek faz cikis 220v oldugu icin motoru ucgen baglamaniz gerekir. Ayrica dusuk devirde torkun zayif kalmasida isinmaya sebep olur tork parametreside yardimci olur.
Ancak ana sebep [MENTION=6130]zeybek[/MENTION] beyin dedigi gibi harici sogutma zorunludur.
cevaplayan arkadaşlara teşekkür ederim.
Gamak motorları fabrikasına telefon ettim. Üretilen bir motor ilave soğutma olmaksızın en fazla +-%10 kadar azaltılıp çoğaltılabilirmiş.
İlave soğutma olsa bile 3000 devirlik bir motorru 500 e düşürüldüğünde soğutma yetersiz kalabilirmiş.
Tornada devir ayarlı kullanmak için sabit mıknatıslı motorlar çözüm olabilir mi.
Asenkron motorların 10 Hz alttında çalıştırılmamasının bir nedeni de, 10-15 hz altında asenkron motorlardaki V/f(~akı) oranının motorun iç direncinden (IR kompanzasyon bölgesi) dolayı doğrusallığının bozulup motorun sabit akı üretememesidir. Grafiğini ekte paylaşıyorum. Grafik, M. Kemal Sarıoğlu'nun "Asenkron Makinalar ve Kontrolü" kitabından alınmıştır.
Asenkron motorların 10 Hz alttında çalıştırılmamasının bir nedeni de, 10-15 hz altında asenkron motorlardaki V/f(~akı) oranının motorun iç direncinden (IR kompanzasyon bölgesi) dolayı doğrusallığının bozulup motorun sabit akı üretememesidir. Grafiğini ekte paylaşıyorum. Grafik, M. Kemal Sarıoğlu'nun "Asenkron Makinalar ve Kontrolü" kitabından alınmıştır. Ekli dosyayı görüntüle 18707
Merak ettiğim konu şu;
asenkron motorların hız kontrolü uygulamaları ilave soğutma tedbirleri alınmadan çok kısıtlı. Hele bir de 10 Hz. altında çok kısa bir zamanda yüksek miktarda ısınma söz konusu.
Yani çok verimli bir yöntem değil. Durum böyle ise bu hız kontrolü verimli olarak nerelerde kullanılıyor ki, üretici motor firmalarının sitelerinde ballandıra ballandıra anlatılıyor.
Merak ettiğim konu şu;
asenkron motorların hız kontrolü uygulamaları ilave soğutma tedbirleri alınmadan çok kısıtlı. Hele bir de 10 Hz. altında çok kısa bir zamanda yüksek miktarda ısınma söz konusu.
Yani çok verimli bir yöntem değil. Durum böyle ise bu hız kontrolü verimli olarak nerelerde kullanılıyor ki, üretici motor firmalarının sitelerinde ballandıra ballandıra anlatılıyor.
asenkron motorlar basit yapılı düşük maliyetli ve arıza riski az motorlardır. tek dez avantajı devir kontrolü zahmetli ve sorunludur. son zamanlarda güç eloktroniğinin gelişmesi ve sürücülerin fiyatlarının düşmesi asenkron motorların bu eksik yönünü bir miktar kapattı.
size önerim araştırmalarınıza doğru akım motorlarını da katın. dogru akım motorları hassaz devir ayarı gerektiren yerlerde çoğunlukla kullanılır.
Siemens firması su soğutmalı asenkron motor üretmiş, zannediyorum Türkiye de yok.
Bu durumda sabit mıknatıslı DC motorlar çözüm olacak gibi. Ancak burda da 1kw motor ile motor sürücüsü sıkıntısı var.
Görüştüğüm bir firma en az 2000 tl gibi bir maliyet çıkarttı.
Siz tornada, mınumum devrınızı hesaplayın, şanzıman devrinizi ona göre ayarlayın. Herhalde arada bir redüktör veya şanzıman olmadan çalıştırmayı düşünmüyorsunuz.